کارگردان مجموعه نوروزی «روزهای بد به در» این سریال را در جذب مخاطب موفق دانسته و معتقد است تکرار بعضی ویژگی‌های تجربه شده در این مجموعه برگرفته از سبک کاری نویسنده و قلم خاص اوست.
کد خبر: ۶۵۹۴۴۷
سعید آقاخانی: رگه‌هایی از شباهت در کارهایم دیده می‌شود

سعید آقاخانی کارگردان مجموعه نوروزی «روزهای بد به در» درباره بازخوردهای این سریال میان مخاطبان گفت: خدا را شکر مجموعه «روزهای بد به در» بازخورد خوبی میان مردم داشته است. من دائما با آنها در ارتباط هستم و نظراتشان را درباره کار به من می‌گویند. خود من نیز به عنوان کارگردان این سریال فکر می‌کنم نتیجه و خروجی خوبی داشته است و توانستیم نوروز امسال کاری شیرین را به مخاطبان هدیه دهیم.

وی درباره مضمون کلی و محور اصلی قصه سریال افزود: محور و پیام اصلی داستان «روزهای بد به در» بر پایه همدلی و حمایت اعضای خانواده از هم بنا شده است. به نظرم همراهی خانواده اصلی داستان در همه مشکلات با هم در کلیت کار به خوبی دیده می‌شود و بن مایه قصه هم بر همین ویژگی قرار دارد.

کارگردان سریال «راه در رو» در پاسخ به اینکه آیا شباهت‌هایی میان فضاهای این سریال با دودکش وجود دارد یا نه، گفت: نه این سریال به هیچ وجه مثل مجموعه دودکش نیست. اگرچه بعضی شباهتها ممکن است وجود داشته باشد که آن هم طبیعی است و در هر کاری ممکن است اتفاق بیافتد. با این حال اگر بخواهیم شباهتی هم قائل باشیم می‌توانیم بگوییم بازی هومن برق نورد تنها در بعضی جاها نزدیک به نقشش در «دزد و پلیس» بوده است که این هم اتفاقی عادی است. چراکه این نقش پیش از این توسط خود او خلق شده است، آن را بازی کرده و حالا اگر بخواهد در بخش‌هایی از بازی‌اش از آن کمک بگیرد، کاملا طبیعی است.

/Media/Image/1393/01/05/635313468797903936.jpg

وی در همین رابطه ادامه داد: بسیاری از کاراکترهای مشهور طنز در دنیا هم بارها تکرار می‌شوند. مگر لورل و هاردی تغییری کرده‌اند؟! یا کلاه قرمزی دیگر همان کلاه قرمزی سال‌های قبل نیست؟! اتفاقا به نظر من این یک ایراد نیست. بلکه نقطه قوتی است که می‌توان از آن بهره گرفت و یک شخصیت محبوب را تقویت کرد. سبک برخی از کارگردان‌ها هم همین طور است. برای مثال کارهای رضا عطاران همیشه فضاهای مشابهی داشته است و این از قضا امتیاز کارهای اوست.

آقاخانی شباهت‌های کلی و فضاسازی های مشابه را به سریال های خود نیز نسبت داده و افزود: به هر حال رگه‌هایی از شباهت در کارهای خود من هم دیده می‌شود. چرا که من نمی‌توانم قالبم را بشکنم. عادت دارم آنطور که زندگی می‌کنم و فکر می‌کنم فیلم بسازم. به نظرم روانی و راحتی باید در سراسر یک مجموعه دیده شود. حتی زمانی که می‌خواهم حرف های جدی هم بزنم به این اصل پایبندی دارم. قلم برزو نیک نژاد هم به گونه‌ای است که در همه متن‌هایش تاحدی مشابهت دیده می‌شود و این شباهت به هیچ وجه ایراد نیست. بلکه نقطه قوت کار ایشان محسوب می‌شود. این زمانی می‌تواند ایراد تلقی شود که بیننده در مقابل شباهت واکنش منفی نشان دهد و به اصطلاح گارد بگیرد. اما وقتی همچنان مخاطب باقی می‌ماند و از مجموعه استقبال می‌کند، یعنی این مساله برایش آزاردهنده نیست.

مجموعه تلویزیونی «روزهای بد به در» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما است که به تهیه کنندگی مهران مهام و ایرج محمدی و کارگردانی سعید آقاخانی در نوروز 93 از این شبکه به پخش رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها