مرد میانسال در دادگاه:

۱۵سال است که از زنم کتک می‌خورم!

طاهره ۲۱ ساله، حدود یک سال پیش با رضایت خود با مردی ازدواج کرد که یک زن دیگر هم داشت. او اکنون یک فرزند دارد و می‌گوید که همیشه همسر اول شوهرش او را کتک می‌زده، اما روز اول فروردین پس از بالا گرفتن بگومگویی خانوادگی، همسر اول شوهرش با چاقو به او حمله کرده و بینی‌اش را می‌بُرد.
کد خبر: ۶۵۸۱۱۶
زن افغانی بینی هووی خود را برید

جام جم سرا: طاهره را روز جمعه اول حمل (فروردین) پس از این رویداد، با وضعیت بد بهداشتی به بیمارستان انتقال دادند. او که به سختی صحبت می‌کند، می‌گوید هیچ مشکلی با همسر اول شوهرش نداشت. در حال شستن لباس‌ها بود که همسر اول شوهرش به او حمله کرد: "هر چه داد زدم و کمک خواستم هیچ کسی صدایم را نشنید. از همسایه‌هایم کمک خواستم، آنها هم صدایم را نشنیدند. همسر اول شوهرم با دخترش یکجا مرا لت و کوب کردند و سپس بینی‌ام را با چاقو بریدند. به من کمک کنید. من عدالت می خواهم. باید این زن را مجازات کرد."
طاهره می‌گوید پیش از این نیز بارها همسر شوهرش او را کتک زده و شوهرش هم در جریان است.
خانواده طاهره می‌گویند او با رضایت خود با این مرد ازدواج کرد و پیش از این در زندگی خانوادگی‌اش هیچ مشکلی نداشت. ابوذر همسر طاهره می‌گوید او زمان حادثه در دفتر کارش بوده است. او ادامه می‌دهد پیش از این هیچ مشکلی میان همسرانش وجود نداشت و او برای هر دو به طور مساوی حقوق و امکانات زندگی را مهیا کرده است.
به گفته نوروز علی عطایی، مدیر جنایی فرماندهی پلیس دایکندی، همسر اول ابوذر بازداشت شده و تحقیق از او جریان دارد. همچنین دختر ۹ ساله این زن تایید کرده که مادرش بینی طاهره را بریده است.
پزشکان بیمارستانی که وی در آنجا بستری است می‌گویند وضعیت طاهره خوب است اما امکانات لازم برای مداوای بیشتر او را در اختیار ندارند: "علایم و جراحات در صورت مریض نشان می‌دهد که او با چاقو مورد حمله قرار گرفته. مریض از ناحیه بینی حدود پنجاه درصد جراحت برداشته و نیاز به جراحی پلاستیک دارد که در شفاخانه ما امکان پذیر نیست."
بتازگی وزارت امور زنان افغانستان اعلام کرده که ارزیابی این وزارت از اجرای قانون منع خشونت علیه زنان نشان می‎دهد که از هر صد هزار زن در این کشور، ۳۵ نفر آنان در طول یک سال گذشته مورد خشونت قرار گرفته‌اند.
دایکندی در مرکز افغانستان از جمله ولایت‌های فقیر افغانستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها