نوروز ریشه دار ترین درخت دشت فرهنگ ایران

بهاریه خواندنی «احسان کرمی» صداپیشه «عزیزم ببخشید»

احسان کرمی مجری محبوب تلویزیون در پیامی بهار را به شما تبریک گفته است که در ادامه می خوانید.
کد خبر: ۶۵۷۷۳۲
بهاریه خواندنی «احسان کرمی» صداپیشه «عزیزم ببخشید»

امسال نیز به رسم هر ساله ، هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون در پیامی نوروزی (بهاریه) فرارسیدن سال جدید را تبریک گفته اند. احسان کرمی مجری محبوب تلویزیون در پیامی بهار را به شما تبریک گفته است که در ادامه می خوانید.

نوروز را دوست دارم به چندین دلیل که برخی از آن دلایل را میدانم و احتمالا برخی را نمیدانم! اما آنچه که برایم اهمیت دارد این است که انتخاب هرمز فروردین به عنوان مبدا سال خورشیدی از سوی پدران ما نشانه خرد آنان است.

خرد گوهر فرهنگ ایرانی است و اگر آن را از فرهنگ ایران بگیرید هیچ نمیماند. چه اگر نوروز را از سال بگیرید شروع دوباره مفهومی ندارد.

شروع دوباره باید درست زمانی باشد که تو با نمام کاینات هم آهنگی. و نوروز همین روز است. جهان دور محور نوروز دور تازه میزند.

نوروز ریشه دار ترین درخت دشت فرهنگ ایران است. درختی کهنسال که هیچ تبری نتوانست از پایش در آورد. مردم سرزمین مادری زیر چتر نوروز ایرانی بودن خود را جشن می گیرند و پیش روی همه جهان گردن می افرازند که بنگرید ما را.

ما ایرانیانیم که تمام داشته های فرهنگی شما پیش سفره هفت سین ما رنگ میبازد. و چه آیین ها که از همین سفره پر از برکت به جهان معرفی نشده. جهان بی شک وامدار هر نوروز ماست. تاریخ گواهی می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
۰
۰
صداش بامزه است.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها