استعفای وزیر خارجه انگلیس

ویلیام هیگ با ناکامی می‌رود

وزیر امور خارجه انگلیس در پیامی ویدیویی به مناسبت نوروز و فرارسیدن سال نوی شمسی، بر پایبندی کشورش برای توسعه روابط با ایران تأکید کرد.
کد خبر: ۶۵۷۴۳۹
انگلیس به توسعه روابط با ایران پایبند است

ویلیام هیگ در این پیام گفت: می خواهم از فرصت استفاده کنم و برای تمام کسانی که در سراسر دنیا امروز را جشن می گیرند، نوروزی شاد آرزو کنم.

وی افزود: امروز مردم کشورهای متعددی در سراسر دنیا به همراه اقوام و جوامع مختلف از جمله در انگلیس در کنار عزیزان شان آغاز بهار و سال نو را جشن می گیرند.

وزیر امور خارجه انگلیس اظهار کرد: نوروز سرآغاز فصلی جدید و زمانی برای برقراری هماهنگی و توازن است.نوروز فرصتی است برای نظر کردن به پشت سر، به سالی که گذشت و همچنین زمانی برای نگاه کردن به آینده و به سال پیش رو.

«به این ترتیب، هر جا و در هر حال که سال نو را جشن می گیرید، برای شما در سال نو آرزوی سلامتی و شادکامی دارم».

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه پیام خود گفت: نوروز همچنین فرصتی است برای شروع دوباره. به همین خاطر مایلم به مردم ایران بگویم انگلیس در سال جدید به بهبود روابط با ایران امیدوار است.

هیگ افزود: دولت های دو کشور در چند ماه گذشته در این زمینه مشغول فعالیت بوده اند. دیپلمات های دو کشور اکنون پس از وقفه ای دو ساله به کشور مقابل سفر می کنند.

«ما در حال آغاز کردن روابط جدیدی هستیم و درباره مسائلی که برای هر دو کشور اهمیت دارند با یکدیگر گفت و گو می کنیم».

وی افزود: البته این بدان معنا نیست که تمام اختلاف های ما حل شده است. هنوز مسائل جدی و مهمی باقی مانده که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد. اما من معتقدم که گفت و گوی سازنده و همکاری های توسعه یافته بین ایران و انگلیس یه سود همه ما است.

«به همین دلیل، ما طی ماه های آتی به فعالیت های خود ادامه خواهیم داد تا روابط را به شیوه ای بهبود ببخشیم که به سود قطعی مردم هر دو کشور باشد. نوروزتان پیروز». ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
محسن
United Kingdom
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
۰
۰
میدونم این آرزو من خیلی تخیلی هست ، اما امیدوارم یه روزی بشه همه ملت ها ، دولت ها ، حكومت ها باهم تو آغاز بهار شادی كنن
مقصودلو
United Kingdom
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
۰
۰
لطفاً رفراندوم بگزارید كه دفتر كالای صنعت نفت در انگلیس مسدود شود ،آنوقت هزینه وزارت نفت به یك دهم میرسد و نیازی به دوبرابر كردن بنزین نیست ،بلكه همین قیمت را به یك چهارم تبدیل كنید، گروهبانها توانستند 8 سال نبرد جانانه كنند ولی یك وجب از مملكت را از دست ندادند،
داود
Netherlands
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
۰
۰
انگلیس روباه یا گرگ پیر به توسعه روابط با ایران پایبند است ؟!

نیازمندی ها