رییس گروه سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی از میزان استرس و هیجان ناخوشایند مسافران می کاهد.
کد خبر: ۶۵۷۳۷۲

دکتر «شهرام خرازی ها» با اشاره به مزایای آشنایی با محل سفر از طریق اینترنت افزود: افرادی که قبل از مسافرت از طریق اینترنت به مشاهده مناطق دیدنی شهرها و کشورهای مختلف یا اتاق ها و فضاهای فیزیکی هتل های قابل انتخاب می پردازند، در واقع مشغول برنامه ریزی بوده و می خواهند با انتخاب های صحیح و دلخواه، اوقات خوشی را برای خود و همسفران، رقم بزنند.
وی خاطرنشان کرد: حین سفر لازم نیست برنامه ریزی حتما قدم به قدم پیاده شود، زیرا همیشه در تمام امور روزمره، بخشی از پیش بینی ها درست از آب در نمی آید و کارها مطابق میل پیش نمی رود.
رییس گروه سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اصرار و تمرکز بیش از حد بر اجرای جزییات برنامه از پیش طراحی شده، بر استرس می افزاید و سفر را ناخوشایند خواهد کرد.
خرازی ها به مسافران توصیه کرد، حین سفر از خود بیش از حد کار نکشند و کارها را بین همه حتی کودکان و سالمندان تقسیم کنند.
وی خاطرنشان کرد: مغز برای لذت بردن از سفر نیازمند جسم سرحال است نه جسم خسته، بنابراین استراحت در سفر الزامی است؛ برخی افراد معتقدند حین سفر نباید در چارچوب اتاق محدود ماند و تمام وقت را باید به سپری کردن در مکان های باز و بدون سقف اختصاص داد درحالیکه این توقع نامعقولانه ای است که در سفر به یک شهر، کل آن شهر زیر پا گذاشته شود.
رییس گروه سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ترافیک نوروزی و تفاوت های فرهنگی شهرها با یکدیگر به افراد کم طاقت و بی صبر توصیه کرد در ایام نوروزی به سفر نروند.
خرازی ها همچنین به مردم توصیه کرد، هنگام سفر در انتخاب همسفران خود نهایت دقت را داشته باشند و با افرادی همسفر شوند که وجودشان مخل آسایش نباشد و از بودن در کنار آنها لذت ببرند.|ایران سپید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها