رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از استفاده آزمایشی از دستبندهای الکترونیک برای اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت ایام تعطیلات نوروز 93 خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۶۳۶
استفاده آزمایشی از دستبندهای الکترونیک

غلامحسین اسماعیلی افزود: در همین راستا، برخی زندانیان مشمول مرخصی های نوروزی با دستبندهای الکترونیک به مرخصی رفته اند.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اضافه کرد: استفاده آزمایشی از دستبندهای الکترونیک در مرخصی های نوروزی، زمینه استفاده کامل از دستبندها در سال آینده را فراهم می کند.

اسماعیلی با بیان اینکه آیین نامه اجرایی استفاده از دستبندهای الکترونیک هنوز تصویب و ابلاغ نشده است گفت: آیین نامه یاد شده به رییس قوه قضاییه تقدیم شده و در حال بررسی است.

رییس سازمان زندان ها گفت: به احتمال زیاد زمینه بهره مندی کامل از دستبندهای الکترونیک از ماه های ابتدایی سال 93 فراهم می شود.

اسماعیلی افزود: در گام نخست از این دستبندها در حوزه کاری سازمان زندان ها مانند اعطای مرخصی به زندانیان و اعزام آنها به کارگاه های حرفه آموزی استفاده می شود تا افراد را تحت نظر و مراقبت داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، دستبندهای الکترونیکی، مجهز به سیستم موقعیت یاب gprs بوده و در تمام فضاها حتی فضاهای بسته و متروها قابل ردیابی هستند و با ارسال پیام در هر 30 ثانیه یا یک دقیقه، موقعیت فرد را به مرکز کنترل پیام گزارش می دهند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها