درباره دیدار اشتون با محکومان فتنه

وزارت اطلاعات هشدار داده بود

رئیس مجلس: آمریکا بداند که خودش عامل به هم زدن مذاکرات است

کمیسیون امنیت ملی، مسئول پیگیری دیدار جنجالی اشتون

در ادامه واکنش‌ها به دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با برخی محکومان حوادث سال 88 در تهران، دیروز رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ماموریت داد در جلسه‌ای با حضور مسئولان دو وزارتخانه امور خارجه و اطلاعات، به صورت جدی این موضوع را پیگیری کند.
کد خبر: ۶۵۶۰۵۸

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی دیروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر هیات‌های سیاسی اروپایی به ایران از جمله کاترین اشتون و برخی اقدامات خلاف عرف دیپلماتیک گفت: لازم است وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات در مورد سفر مقامات دیگر کشورها با دقت، عمل کنند و اجازه ندهند که دیگران با رفتار خود باعث توهین به ملت‌ ما شوند.

به‌دنبال این سخنان لاریجانی، خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی نشستی در صبح امروز با حضور وزرای اطلاعات و امورخارجه، موضوع دیدار کاترین اشتون با برخی از محکومان فتنه ۸۸ را بررسی می‌کند.فارس زمان این جلسه را ساعت 6 و 30 دقیقه اعلام کرد.

نقطعنامه‌های آمریکا وجاهتی نداشته است

رئیس مجلس در جلسه دیروز همچنین با اشاره به اظهارات اخیر مقامات غربی گفت: آمریکا متوجه شده است که در مذاکرات حرفی برای گفتن ندارد و بر همین اساس می‌خواهد مذاکرات را به هم بزند.

وی افزود: آمریکا باید بپذیرد که قطعنامه‌های آنها وجاهتی نداشته است، بنابراین به عوامل خود گفته است که فضاسازی جدیدی کنند تا در فضای غبارآلود بتوانند مذاکرات را از مسیر خود خارج کنند.

وی تصریح کرد: مقامات آمریکا و سازمان ملل متحد بدانند که آنها عامل به هم زدن مذاکرات هستند و دوباره نگویند که ایران میز مذاکرات را ترک کرد.

رئیس مجلس از اظهارات اخیر دبیر کل سازمان ملل متحد درباره برخورد ایران با قاچاقچیان مواد مخدر انتقاد کرد و گفت: این چه ارزش جهانی است که کشورهای دیکتاتور چشم خود را روی فساد و ظلم و شکنجه مالیخولیایی رژیم شاه بستند تا این رژیم با عوامل فاسد خود مواد مخدر را در کشور رواج دهد، اما امروز که نظام اسلامی، حکومت مردم‌سالار را در کشور محقق کرد و همگان در سطح جهانی مبارزه ایران با مواد مخدر را ستایش می‌کنند، سازمان ملل که باید عامل آرامش و صلح در جامعه باشد، ارزش‌های واقعی را به سخره می‌گیرد و به ایران به‌سبب مبارزه با قاچاقچیان و اعدام آنها اهانت می‌شود؟

وی ادامه داد: این بسیار بی‌صفتی و بی‌وجدانی است بنابراین به نظر می‌رسد در مقابل تکرار این‌گونه گزارش‌های سازمان ملل باید در قانون و نحوه عمل مبارزه با مواد مخدر تجدید نظر کرد و بگذاریم این مغزهای علیل در سازمان ملل خودشان با مواد مخدر مبارزه کنند و دلیلی ندارد ملت ایران، هم در راه مبارزه با مواد مخدر شهید بدهد و هم آنان این گونه گزارش‌های مغرضانه صادر کنند.

لاریجانی تصریح کرد: این ظلم و دغلکاری تحت یک‌فضاسازی فرهنگی و سیاسی سازمان یافته است که همان نفاق مدرن است که کاملا مخالف آرمان‌های سازمان ملل است، مگر این سازمان برای صلح ایجاد نشده است؟ هنوز مذاکرات هسته‌ای گام‌های اولیه خود را برمی‌دارد که توپخانه نفاق مدرن این سازمان راه افتاد.

رئیس‌مجلس گفت: اگر اعلام می‌کردید این سازمان که با بودجه همه کشورها اداره می‌شود، دربست گزارش‌های سیا و موساد را مبنای قضاوت خود قرار می‌دهد و در اختیار شیطان بزرگ است، کسی بر شما خرده نمی‌گرفت، اما وقتی آن شعارهای مردم‌پسند را پس‌زمینه حمل این گزارش‌های رژیم‌صهیونیستی و آمریکا کرده‌اید، پرده از چهره نفاق سازمان یافته بین‌المللی برداشته می‌شود. لاریجانی گفت: مجلس شورای اسلامی اقدامات اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشش درباره ایران و تحرکات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و لبنان را محکوم می‌کند و ملت ایران همراه دیگر مسلمانان مقاوم، پایداری و استقامت را مبنای عمل خود در پاسخ به شیطنت آنان قرار خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها