آغاز حماسه معنوی راهیان نور

تمبر گرامیداشت راهیان نور شب گذشته رونمایی شد و حامد زمانی هم برای نخستین بار ترانه «ما ایستاده‌ایم» را در مجتمع اردوگاهی شهید باکری اجرا کرد ؛ نخستین شب از جشن‌های راهیان نور در استان خوزستان آغاز به کار کرد تا به طور رسمی کربلای جبهه‌ها در آستانه سال نو خود را آماده میزبانی از جمع چند میلیونی زائران کند.
کد خبر: ۶۵۴۸۷۰
آغاز حماسه معنوی راهیان نور

سردار یعقوب سلیمانی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور روز گذشته با تاکید بر آمادگی کامل برای میزبانی مردم و خانواده‌ها در ایام نوروز به جام‌جم گفت: امسال توجه ویژه‌ای به تقویت زیرساخت‌ها داشته‌ایم و بخصوص تاکید کرده‌ایم خانواده‌هایی که با وسایل نقلیه شخصی به مناطق عملیاتی می‌آیند برای اسکان مشکلی نداشته باشند.

او افزود: تمام اردوگاه‌ها، پادگان‌ها و قرارگاه‌های ما در استان‌های جنوبی کشور آماده میزبانی زائران راهیان نور است و هر خانواده ایرانی از دو نفر تا سه میلیون نفر مهمان ما در کربلای جبهه‌ها خواهند بود.

همچنین محمد یاشار نادری، دبیر جشنواره فرهنگی و هنری راهیان نور در گفت‌و‌گو با جام‌جم جزئیات 10 شب برنامه ویژه امسال راهیان نور را که در خرمشهر برگزار می‌شود، تشریح کرد.

نادری با اشاره به 30 هزار اثر در حوزه راهیان نور که به این جشنواره ارسال شده است، گفت: 120 نفر از برگزیدگان این جشنواره در گروه‌های سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان در 10 شب با برنامه‌های ویژه تجلیل می‌شوند.

او به گرامیداشت و بزرگداشت چهار خانواده شهید توسط برگزیدگان جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: نمایشگاه بسیار تاثیرگذاری در حوزه عکس و هنرهای تجسمی در منطقه افتتاح شده است که دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و جاذبه‌های معنوی و گردشگری راهیان نور را به نمایش در می‌آورد.

رونمایی از کتاب ایمانوئل گالیانا، فعال ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی که اهل اسپانیاست از دیگر برنامه‌های ویژه‌ای بود که شب گذشته در آغاز سفرهای راهیان نور انجام شد. نویسنده این کتاب سال گذشته در قالب اردوهای بخش بین‌الملل راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور سفر کرده بود.

نادری با بیان این که در 10 شب برپایی جشن‌های راهیان نور مهمانان ویژه‌ای از مسئولان کشوری و لشکری حضور خواهند داشت، افزود: با همکاری خوبی که سازمان صدا و سیما داشته است آنتن شبکه یک سیما هر شب ساعت 20 به راهیان نور اختصاص خواهد داشت و برنامه‌های این جشن را به‌صورت زنده پوشش می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها