انتخابات خانه سینما لغو شد

رئیس سازمان سینمایی در نامه‌ای خطاب به هیات مدیره خانه سینما اعلام کرد به دلیل انجام نشدن فرایند قانونی شدن صنوف، مجمع روز گذشته خانه سینما به تعویق بیفتد.
کد خبر: ۶۵۴۷۲۳

به گزارش فارس، با توجه به بحث عدم طی شدن مراحل ثبت قانونی صنوف سینمایی و اعلام غیرقانونی بودن مجمع عمومی خانه سینما، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در نامه‌ای به هیات مدیره خانه سینما اعلام کرد تا طی این مراحل، مجمع به تعویق بیفتد.براساس این گزارش، طبق قانون ثبت مراکز در وزارت ارشاد، این اسامی باید به ثبت وزارت ارشاد برسد که این اتفاق تا این لحظه برای اعضای معرفی شده، هیچ‌کدام از صنوف جهت عضویت در هیات مدیره خانه سینما رخ نداده است و به همین دلیل رئیس سازمان سینمایی با نیل به غیرقانونی بودن این مجمع، خواستار تعویق برگزاری آن شده است.

بنابراین گزارش، با توجه به فرصت زمانی اندک تا پایان سال 92، طبعا برگزاری مجمع عمومی خانه سینما به سال 93 موکول خواهد شد. در همین حال یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به فارس گفت: براساس آنچه قانون مشخص کرده ‌است آقایان موظف هستند براساس نامه جدید، برای تشکیل خانه سینما، صنوف قانونی داشته باشند و از این صنوف قانونی افرادی برای انتخابات معرفی شوند. پژمانفر گفت: این صنوف هنوز مراحل قانونی را طی نکرده‌اند، وقتی صنوف می‌خواهند تشکیل شوند باید اعضای خود را به مراکز رسمی تائیدکننده معرفی کنند و تائیدیه‌ها را بگیرند و بعد جلسه و انتخابات را برگزار کنند. سوال ما این است با توجه به این‌که استعلام‌ها صورت نگرفته است، طبیعتا صنوف آمادگی برای شرکت در انتخابات خانه سینما را نخواهند داشت و اگر انتخاباتی هم در این زمینه صورت بگیرد طبق قانون وجاهت نداشته و باطل است و در صورت برگزاری مجلس موضع خواهد گرفت. عضو کیمسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: طبق قانون ثبت مراکز در وزارت ارشاد این اسامی باید به ثبت وزارت ارشاد برسد؛ آنجا هم ملزم هستند اسامی را استعلام کنند و تائید بگیرند و ثبت بدون استعلام امکان ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها