رضا کیانیان با کاشت نهال «امید»، پنجمین جشنواره تئاتر«امید» را آغاز و از شورای شهر تهران درخواست کرد، برخی از خیابان‌ها به نام هنرمندان پیشکسوت تغییر نام دهند. پنجمین جشنواره تئاتر «امید» 15 اسفند ماه همزمان با روز درختکاری آغاز شد و در این برنامه نهال امید به دست رضا کیانیان و با همراهی امین تارخ کاشته شد.
کد خبر: ۶۵۳۳۳۰
رضا کیانیان خطاب به اعضای شورای شهر: چرا دیر به جلسات می آیید؟

در این مراسم که در مجموعه نمایش‌های آیینی سنتی صبا برگزار شد، رضا کیانیان گشایش جشنواره امید با شعار «با امید به هوای پاک» را اتفاق مبارکی دانست و گفت: وقتی بوی بهار می‌رسد ما از جهنم زمستان فرار می‌کنیم چراکه زمستان تهران همچون جهنم است. با وارونگی هوا، اتفاقی که می‌افتد مرگ همه ماست. ما هم کسانی هستیم که فعلا جان سالم به در برده‌ایم و آمده‌ایم تا این جشنواره را ببینیم. امیدوارم در سال‌های آتی نیز زنده بمانیم تا در این جشنواره حضور داشته باشیم.


کیانیان ادامه داد: البته دولت جدید هماهنگی‌هایی برای مبارزه با آلودگی هوا انجام داده است، شهرداری تهران هم همینطور. من از آقای روحانی و آقای قالیباف خواهش می‌کنم تا اقدامات خود در این راستا را رسانه‌ای کرده و به گوش همه برسانند چراکه بسیاری از شهروندان از این اتفاقات اطلاعی ندارند.

بازیگر نمایش‌های «بازی استریندبرگ» و «یک روز خاطره انگیز از زندگی دانشمند بزرگ وو» خطاب به اعضای شورای شهر که نمایندگانی از آنان در این برنامه حضور داشتند، گفت: اکنون که چشمم به اعضای محترم شورای شهر افتاد این را بگویم، چرا دیر می‌آیید؟ چرا سر ساعت نمی‌آیید؟ البته می‌دانم در کشور ما هر کسی دیر بیاید، آدم مهمی است اما شما با دیر آمدن، این کار را انجام ندهید بلکه با زود آمدن و احترامی که به دیگران می‌گذارید، این مهم بودن را ثابت کنید. تئاتری‌ها همیشه سروقت‌ترین آدم‌های روی زمین هستند چون برای تئاترشان بلیت فروخته‌اند و تماشاگر سر ساعت در سالن حضور می‌یابد و ما نمی‌توانیم به واسطه‌ی اینکه آدم مهمی هستیم، اجرا را دیرتر شروع کنیم.

در هنگام کاشت نهال امید رضا کیانیان خواست برنامه‌ای ترتیب داده شود تا نام برخی خیابان‌های شهر به نام هنرمندان پیشکسوت کشور تغییر نام دهند که حضار با تشویق‌شان او را همراهی کردند. امین تارخ هم گفت: البته پیش از مرگ.

در ابن برنامه، امین تارخ ، متن پلاک نهال امید را خواند:

تو ای سبزینه بامداد صادق
زاده شو دیگر بار
پر از بانگ موذن زاده ای که می خواند: حی علی خیرالعمل...
با امید به هوای پاک
پنجمین دوره ی جشنواره ی سراسری تئاتر امید
پانزدهم اسفند ماه سال یک هزار و سیصد نود و دو خورشیدی.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها