این سریال سال آینده از شبکه یک پخش خواهد شد

«گذر از رنج‌ها» در مدرسه بابک حمیدیان

گروه سازنده سریال تلویزیونی «گذر از رنج‌ها»، این روزها در لاهیجان مشغول ضبط صحنه‌های مدرسه است که داستان آن در سال 1357 رخ می‌دهد و بابک حمیدیان نقش معلم مدرسه را بازی می‌کند.
کد خبر: ۶۵۲۷۰۷

به گزارش جام‌جم، در این سریال تلویزیونی که فریدون حسن‌پور فیلمنامه آن را نوشته و خودش آن را برای پخش از شبکه یک کارگردانی می‌کند، بازیگران معروفی مانند بیژن امکانیان، پژمان بازغی، بابک حمیدیان، پیام دهکردی، ماه‌چهره خلیلی، جعفر دهقان و مهران رجبی نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند و بازیگرانی مانند آزیتا ترکاشوند، نگین معتضدی، حسین عابدینی، ترلان پروانه، فتحعلی بیگی، شیوا طاهری، پردیس احمدیه، مهدی بوستان‌پرور، امیر ذوالفقاری، فریبا خادمی، مهشید مرندی، غزاله رشیدی، نجات‌علی مرادی و هستی مهدوی‌فر نقش‌های دیگر را به‌عهده دارند.

تا به امروز70 درصد تصویربرداری سریال گذر از رنج‌ها به پایان رسیده و گروه سازنده این سریال در لاهیجان مشغول ضبط صحنه‌های شهری و مدرسه است. سازندگان این سریال تلاش کرده‌اند لوکیشن‌ها را به گونه‌ای انتخاب و بازسازی کنند که معماری آن به سال‌های 57 نزدیک باشد. تاکنون بازی مهران رجبی، جعفر دهقان، داوود فتحعلی‌بیگی و ترلان پروانه برای این سریال تمام شده است.

عوامل سازنده مجموعه گذر از رنج‌ها در ایام نوروز به تهران می‌آیند تا از خلوتی شهر استفاده کرده و بخش‌های کوتاهی از قصه را که در تهران می‌گذرد، ضبط کنند. آنها بعد از ایام نوروز دوباره به شمال می‌روند و صحنه‌های خانه خان را ضبط می‌کنند که نقش او را بیژن امکانیان بازی می‌کند.

سریال گذر از رنج‌ها، داستان زندگی زنی به نام دنیا را از لحظه تولد تا مرگ روایت می‌کند. این سریال درام تاریخی است و در آن زندگی دنیا از سال 1335 تا 1369 به تصویر کشیده می‌شود. در گذر از رنج‌ها به تحولات ایران هم توجه می‌شود. فیلمنامه این سریال را فریدون حسن‌پور نوشته و نگارش آن حدود سه سال طول کشیده است.

در این سریال شیوا طاهری ایفاگر نقش دنیاست که برای نخستین بار تجربه بازیگری‌اش را در سریال تلویزیونی گذر از رنج‌ها کسب می‌کند.

همچنین پژمان بازغی نقش مهندس، پیام دهکردی نقش هدایت پسر خان، ماه‌چهره خلیلی نقش کتایون همسر هدایت، مهران رجبی در نقش عمو غفور، فتحعلی‌بیگی در نقش کدخدا، آزیتا ترکاشوند در نقش مه‌لقا و جعفر دهقان در نقش خسرو مقابل دوربین رفته‌اند.

در این سریال در کنار بازیگران اصلی از بازیگران بومی هم استفاده شده است. گروه سازنده این سریال تلاش کردند از ترکیب چهره‌های معروف و بومی استفاده کنند تا سریال مورد توجه مردم قرار بگیرد و ضمن این‌که ایرادی در گویش‌ها به وجود نیاید. داستان سریال گذر از رنج‌ها کاملا با داستان سریال «از یاد رفته» ساخته حسن‌پور که از شبکه یک پخش شد فرق دارد و بنا به گفته تهیه‌کننده این سریال، قهرمان قصه سریال گذر از رنج‌ها یک زن است که با سختی‌های زندگی و روزگار مبارزه می‌کند. در این سریال به ماجراهای خوانین و رعایا توجه می‌شود و این‌که چنین اتفاقاتی باعث شد تا آگاهی مردم نسبت به مسائل روز بیشتر شود.

قبل از شروع تصویربرداری این سریال تلویزیونی، دکور‌های مربوط به آن در روستای دیلمان ساخته شد تا فضا و لوکیشن به واقعیت نزدیک باشد

برخی عوامل سازنده این سریال عبارتند از: مدیر تصویربرداری ایرج عاشوری، تدوین مهدی حسینی‌وند، طراح صحنه و لباس حسن روح‌پروری، مدیر صدابرداری حسین بشاش، طراح گریم حسین صالحیان، مدیر تولید حسین باقریان و مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان مهدی بوستان‌پرور، عکاس: حبیب مجیدی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها