باید توجه داشت از شاخصههای موردنظر در مفهوم اقتصاد مقاومتی، مصرف کالاهای داخلی است. دلبستگی به تولید بیگانه آفتی است که ریشه در بیاعتمادی به تولید داخلی دارد و نوعی بیگانهپرستی تلقی میشود.
مفهوم جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، بسیج همگانی را میطلبد تا هم در تولید و مصرف کالای داخلی سیاستهای لازم اعمال و هم امکان رقابت بهتر فراهم شود؛ بویژه اینکه استفاده از کالاهای داخلی، فرهنگسازی و از سوی افکارعمومی، تشویق و ترغیب شود.
امروزه متاسفانه گردش اطلاعات و اثرگذاری تبلیغات تاحدی موجب اقبال عمومی به سوی کالاهای خارجی شده است.
تهاجم تبلیغاتی به مصرفگرایی آن هم در زمینه کالاهای وارداتی منجر میشود؛ کالاهایی که گاه به صورت غیرمستقیم و قاچاق به مبادی ورودی کشور راه مییابد و تعادل و توازن تولید داخلی را کاهش میدهد و استفاده از ظرفیتهای موجود را در کارآمدی تولید، با ناکامی مواجه میکند.
ما موظفیم برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تشویق بهتولید و مصرف داخلی و ملی، با برنامه ریزی های دقیق و طراحیهای منسجم مبتنی بر اطلاعات صحیح، توانمندی خود را در برابر آرایش کاذب دشمن به منصه ظهور برسانیم و این میسر نمیشود مگر در سایه حمایت از تولیدکنندگان.
محمد خامهیار - جامجم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفت وگوی اختصاصی تپش با سرپرست دادسرای اطفال و نوجوانان تهران:
بهروز عطایی در گفت و گو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با حجتالاسلام محمدزمان بزاز از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان خوزستان