مواد لازم برای ۸ نفر- بیسکویت ساده آسیاب شده: ۳۵۰ گرم/ کره: ۱۰۰ گرم/ پودر شکر: ۵۰ گرم/ خامه فرم گـرفته شـده: ۲۵۰ گرم/ گلابی رسیده: ۱۵۰ گرم/ شکلات: ۷۰ گرم/ پنیر خامه‌ای ماسکارپونه: ۴۰۰ گرم/ آب سرد: یک سوم پیمانه (۸۰ میلی‌لیتر) / وانیل: یک هشتم قاشق چایخوری/ پودر ژلاتین: یک و نیم قاشق سوپخوری/ گردو آسیاب شده: ۵۰ گرم.
کد خبر: ۶۵۰۵۱۶

جام جم سرا:

طرز تهیه:

کره را در ظرفی قرار داده و با قدرت ۲۰ درصد، در مایکروویو به مدت دو دقیقه زمان می‌دهیم تا آب شود. شکلات را هم در ظرفی ریخته و با قدرت ۲۰ درصد، دو تا چهار دقیقه زمان می‌دهیم تا‌ آب شود، سپس کره و شکلات را با بیسکویت مخلوط می‌کنیم. کف یک قالب کمربندی به قطر ۲۳ یا ۲۵ سانتی‌متری را کاغذ روغنی قرار می‌دهیم. کف و دیواره قالب را چرب کرده و مواد را در کف قالب پرس می‌کنیم.
پنیر خامه‌ای را با پودر شکر و وانیل با همزن می‌زنیم، بعد خامه را هم به همراه گردو افزوده و خوب مخلوط می‌کنیم. گلابی‌ها را پوره کرده و به مواد افزوده و خوب مخلوط می‌کنیم.
پودر ژلاتین را در آب سرد ریخته‌ و داخل دستگاه قرار می‌دهیم و با قدرت ۲۰ درصد، دو دقیقه زمان می‌دهیم تا حل شود، سپس آهسته به مایه قبلی افزوده و خوب مخلوط می‌کنیم. آنگاه در قالب روی بیسکویت می‌ریزیم، قالب را در یخچال قرار می‌دهیم تا به مدت یک شب بماند. چیز‌کیک را از قالب جدا کرده و در ظرف سرو قرار می‌دهیم و با خامه دسر را تزیین و سرو می‌کنیم.

نکته:

ابتدا باید خامه را زده تا فرم بگیرد، (منظور خامه شیرین شده) سپس اندازه کنیم تا ۲۵۰ گرم شود.
بهتر است کره کمی در دمای محیط باشد و بعد در دستگاه قرار دهیم تا آب شود.
در صورت دلخواه می‌توانید به جای گلابی از هر میوه دیگری استفاده کنید.|هایپرکلابز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سحر
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
با تشكر.لطفا تهیه چیز كیك با فر را كه میشود با ماكروفر نیز پخته شود اموزش دهید

نیازمندی ها