تسهیلات جدید صندوق ذخیره به فرهنگیان

در 18سالی که صندوق ذخیره فرهنگیان فعال شده است، فارغ از این‌که کدام دولت بر سرکار بوده نارضایتی بیش از رضایت به چشم می‌خورد، به طوری که هر سال گروهی از فرهنگیان عطای عضویت در این صندوق را به لقایش بخشیده و از آن خارج شدند و آنها که ماندند فقط شرایط موجود را تحمل کردند.
کد خبر: ۶۴۹۶۵۳

اما اکنون مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گوید گرچه تاکنون دافعه این صندوق بیش از جاذبه‌اش بوده، ولی با تغییراتی که بتازگی در اساسنامه به وجود آمده، صندوق ذخیره روی خوشش را به فرهنگیان نشان خواهد داد. به گفته شهاب‌الدین غندالی، نخستین تغییر این است که از این پس ارزش افزوده املاک متعلق به صندوق به عنوان سهم مالکانه میان فرهنگیان تقسیم شود و هر فرهنگی به نسبت سابقه عضویت و میزان آورده‌اش از این سهم بهره ببرد. محاسبه سهم مالکانه فرهنگیانی که از این صندوق خارج شده‌اند نیز موضوعی است که به گفته او اعضای هیات امنا در حال بررسی آن هستند. دومین تغییر ایجاد شده در اساسنامه این است که از این پس فرهنگیان بازنشسته که تعدادشان 700 هزار نفر است نیز می‌توانند عضو صندوق شوند، البته با این شرط، سهمی که دولت به فرهنگیان شاغل می‌دهد برای آنها در صندوق ذخیره نخواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان دیروز در جمع خبرنگاران تاکید کرد که این صندوق نباید صندوق آخرت باشد یعنی نباید فقط در زمان بازنشستگی کارایی داشته باشد، به همین علت توضیح داد هیات امنا در حال تهیه آیین‌نامه‌هایی‌ است تا فرهنگیان بتوانند ضمن خدمت از برخی مزایا برخوردار شوند از جمله این که سود سپرده‌های فرهنگیان به دو بخش قابل برداشت و غیر قابل برداشت تقسیم شود تا در مواقع لزوم امکان استفاده از سودهای ذخیره شده وجود داشته باشد. غندالی به اجرای طرح فرهنگ در دو استان تهران و مازندران نیز اشاره کرد که بر اساس آن فرهنگیان، اجناس مورد نظر خود را از فروشگاه‌های ویژه با 5/26 درصد تخفیف می‌خرند که این طرح تا شهریور سال آینده به سراسر کشور گسترش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها