صادرات غیرنفتی به 37 میلیارد دلار رسید

گمرک ایران با انتشار آمار یازده ماهه تجارت خارجی کشور اعلام کرد: در این مدت، صادرات غیرنفتی 37 میلیارد و 363 میلیون دلار و واردات 42 میلیارد و 796 میلیون دلار بوده است.
کد خبر: ۶۴۹۶۴۵

به گزارش مهر، دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران اعلام کرد: در یازده ماهه امسال درمجموع 37 میلیارد و 363 میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.52 درصد کاهش داشته است. میزان وزنی صادرات غیرنفتی 83 میلیون و 293 هزار تن بوده که 15.73 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

واردات

براساس گزارش گمرک، در یازده ماهه سال جاری، 29میلیون و 205 هزار تن کالا به ارزش 42 میلیارد و 796میلیون دلار وارد کشور شده است که این میزان از لحاظ وزنی 19.05 درصد و از لحاظ ارزش دلاری، 11.96 درصد کاهش نشان می‌دهد.

اقلام عمده وارداتی در این مدت شامل برنج به ارزش دومیلیارد و 93 میلیون دلار، کنجاله به ارزش یک میلیارد و 635 میلیون دلار، ذرت به ارزش یک میلیارد و 307 میلیون دلار، وسایل نقلیه با موتورپیستونی درونسوز با حجم سیلندر هزار تا 1500 سانتی‌متر مکعب به ارزش یک میلیارد و 97 میلیون دلار و گندم به ارزش یک میلیارد و 70 میلیون دلار بوده است.

رویترز: صادرات غیرنفتی ایران منتظر سوت پایان تحریم

خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارشی از صنایع غذایی ایران نوشت: توافق موقت ایران با قدرت‌های جهانی، موجب افزایش صادرات غیرنفتی و بخصوص محصولات صنایع غذایی ایران شده و لغو کامل تحریم‌ها، به طور چشمگیری به سرعت افزایش آن خواهد افزود.

به گزارش تسنیم، این خبرگزاری در گزارش خود افزود: موسسان نمایشگاه سالانه گلفود در دبی می‌گویند در این نمایشگاه که از ابتدای هفته جاری در دبی برگزار شده است، 46 صادرکننده ایرانی شرکت کرده‌اند که تعداد آنها در مقایسه با سال گذشته تقریبا دو برابر شده است؛ علامتی که نشان می‌دهد ایران بازگشت خود به سیستم جهانی تجارت را به‌طور نسبی آغاز کرده است.

رضا رجبی‌نسب، مدیر صادرات یک شرکت صنایع غذایی تولیدکننده نودل، سوپ و دیگر تولیدات غذایی فوری دراین‌باره گفت: روابط سیاسی بهتر ایران با جهان، راه را برای ما در معرفی تولیدات خود به بازارهای دیگر مثل کویت و عربستان سعودی، هموار می‌کند.

وی افزود: صادرات شرکت وی که سالانه میلیون‌ها دلار است، از زمان به قدرت رسیدن روحانی، 10 تا 15 درصد افزایش یافته است.

وی شرکت خود را به دونده‌ای تشبیه کرد که در نقطه شروع منتظر یک سوت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها