پایان جهان در شبکه مستند دیدنی می‌شود

«فاجعه‌های کیهانی» به روایت اریک تامپسون که درباره اتفاق‌های نابودکننده جهان و محصول 2008 است، امروز ساعت 16 از شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۴۸۷۸۰

این مستند راه‌های به پایان رسیدن جهان را بررسی می‌کند و نگاهی دارد بر نظریه‌هایی مانند «نوسان کوانتومی تصادفی» که مدعی‌اند جهان در یک چشم برهم زدن نابود می‌شود. تصاویر بازسازی شده در این مستند از‌جمله جذابیت‌های آن است.

از دیگر برنامه‌هایی که امشب از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید، می‌توان به مستند «زهر در گلستان» ساخته امیرمحمد خوارزمی اشاره کرد که به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خاص همچنین تنوع زیستی و جانوری گوناگون استان گلستان اختصاص دارد و امشب ساعت 23 در برنامه فانوس از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند با تکیه بر تحقیق و پژوهش به زندگی گونه‌های جانوری استان گلستان و ابعاد مختلف آن نظیر کاربردهای پزشکی سم مارها می‌پردازد. در ایران گونه‌های مختلف مار وجود دارد که بخشی از این مارها در استان گلستان زندگی کرده و البته با وجود ترسی که اغلب مردم از سم و زهر آنها دارند، در درمان‌های پزشکی و برخی صنایع مفید و سودمند است.

همچنین پخش مجموعه «آشپزخانه مستند» با هدف بررسی راهکارهای درست تغذیه و روند تولید فرآورده‌های غذایی از شبکه مستند آغاز شد.

در این مجموعه ضمن بررسی مواد غذایی در هر قسمت با حضور متخصصان، از فواید و مضرات هر ماده غذایی و راه‌های رژیم غذایی مناسب و متعادل برای بدن صحبت می‌شود. همچنین با کمک بخش‌های انیمیشن اثرات هر ماده غذایی بر بدن به مخاطبان ارائه و تاثیر مواد مختلف در اشخاص دارای بیماری‌های خاص نیز بررسی می‌شود.

از دیگر بخش‌های آشپزخانه مستند می‌توان به گزارش‌های مردمی در رابطه با باورهای غلط و درست مردم از مواد غذایی و اثرات آنها اشاره کرد که با حضور متخصصان و پزشکان به پرسش‌های مردمی در برنامه پاسخ‌های روشنی داده می‌‌شود.

آشپزخانه مستند به تهیه‌کنندگی حمیدرضا مسعودی هر روز ساعت 17 و 30 دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها