معاون غذا و داروی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از بیمه شدن 400 قلم داروی گران در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۴۸۵۹۰
شاخ داروهای گران می شکند

رسول دیناروند روز شنبه در حاشیه هفتاد وششمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در سال آینده، فهرست ما برای پوشش بیمه ای داروها وسیع تر و کمبودهای دارویی کمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: در صورت کمک دولت تلاش خواهیم کرد که مردم دچار این هزینه های فلاکت بار نشوند و برای انجام این کار به حدود یکهزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گفته دیناروند، طلب ما از بیمه ها، 800 میلیارد تومان است که البته بیمارستان ها معمولا بیش از آن را طلب دارند. وی تاکید کرد: شرکت های پخش دارو چنانچه بدهی خود را از بیمه ها دریافت نکنند، نمی توانند از ارائه دارو به اورژانس و بیمارستان خودداری کنند، حتی اگر مطالبه آنها ماه ها عقب افتاده باشد.

معاون وزیر بهداشت همچنین از تجویز بی رویه دارو و آنتی بیوتیک ها در کشور انتقاد کرد و گفت: اقلام دارویی تجویزی در نسخ ایرانی ها دو برابر دنیا است؛ این شاخص بیانگر غلط بودن نسخه نویسی در کشور است.

دیناروند، بهترین روش برای تجویز منطقی دارو را الکترونیکی شدن نسخه ها عنوان کرد و افزود: این برنامه به صورت پایلوت در سال آینده در دو استان کشور انجام خواهد شد.

وی گفت: مسکن ها از جمله استامینوفن رتبه اول مصرف را در کشور دارد که البته چند نوع آنتی بیوتیک جزو 10 داروی اول پرمصرف در کشور قرار دارد.

معاون وزیر بهداشت، از مصرف و نیز تجویز بی رویه کورتون ها در نسخ پزشکی انتقاد کرد و افزود: 50 درصد نسخه ها حاوی آنتی بیوتیک و کمی کمتر از آن حاوی کورتون است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها