حذف 2 تکواندوکار ایران از کسب سهمیه المپیک

فدراسیون جهانی تکواندو تازه‌ترین رده‌بندی برای کسب سهمیه المپیک 2016 را در شرایطی اعلام کرد که دو تکواندوکار ایران از فهرست 32 نفر برتر خارج شده و دیگر نمی‌توانند در مسابقه‌های گزینشی المپیک به میدان بروند.
کد خبر: ۶۴۸۰۷۷

در این رده‌بندی‌ هادی مستعان در رده پنجم وزن 58- کیلو قرار دارد و میثم باقری که بین 32 نفر اول بود به رده چهل و سوم سقوط کرد تا دیگر شانسی برای شرکت در رقابت‌های گزینشی نداشته باشد.

در وزن 68- کیلو بهنام اسبقی ششم و محمد باقری معتمد هشتم است. در وزن 80- کیلو مسعود حجی‌زواره شانزدهم است، فرزاد عبداللهی بیست و چهارم و علیرضا نصرآزادانی در رده سی‌ام قرار دارد. در وزن 80+ کیلو سجاد مردانی نهم و یوسف کرمی هفدهم است و حسین تاجیک به رده 62 سقوط کرد تا او هم فعلا شانس حضور در رقابت‌های گزینشی را از دست بدهد.

اما در بخش بانوان سوسن حاجی‌پور در وزن 57- کیلو بیست و دوم است و سمانه شش‌پری در همین وزن پنجاه و یکم است.

این شرایط در حالی برای دو تکواندو کار کشورمان پیش آمده است که ملی پوشان ایران به دلیل مشکلات مالی از حضور در تورنمنت امارات بازماندند. هر چند بازگشت آنها به رده‌بندی جهانی در صورت درخشش در رقابت‌های بین‌المللی مدنظر فدراسیون جهانی باعث بازگشت آنها به جمع مدعیان راهیابی به المپیک خواهد شد.

رقابت‌های بین‌المللی جام فجر نیز از جمله رقابت‌هایی است که از سوی فدراسیون جهانی تاثیرگذار در رده‌بندی تکواندوکاران به شمار می‌آید. رقابت‌هایی که قرار است از سوم تا هفتم اسفند ماه در خانه تهران برگزار شود و تاکنون حضور سه تیم افغانستان، عراق و هند در این رقابت‌ها قطعی شده و قرار است تیم‌های ارمنستان، روسیه، تونس، پاکستان، گرجستان و آذربایجان نـــیز به این جمع اضافه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها