انتقاد بازیگر اخلاق از بازیگر طناز

روز گذشته جمشید مشایخی که به بازیگر اخلاق شهره است، از اظهارات اخیر رضا عطاران بازیگر طناز سینمای کشور بشدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۴۶۹۱۶
انتقاد بازیگر اخلاق از بازیگر طناز

جمشید مشایخی در نشست ستادمردمی حمایت از تیم ملی فوتبال که روز گذشته برگزار شد، گفت: آقای عطاران شما می‌توانستید برای خنداندن مردم بگویید از بالای یک درخت چنار به پایین می‌پرم نه آن‌که آن حرف زشت را که من از گفتن آن خجالت می‌کشم به زبان بیاورید؛ آن‌وقت ما به‌خاطر این بی‌اخلاقی‌ها به او جایزه هم می‌دهیم! ما هنرمندان با اخلاق بسیاری در این مملکت داریم و باید بدانیم هر حرفی را کجا و چگونه بزنیم. هنرمندان ما باید یاد بگیرند معلم اخلاق باشند.

این در شرایطی است که چندی پیش رضا عطاران در نشست فیلم سینمایی «طبقه حساس» در جشنواره فیلم‌فجر با همان طنز همیشگی‌اش گفته بود: من برای خنداندن مردم حاضرم شلوارم را نیز پایین بکشم.

جمشید مشایخی و رضا عطاران دو بازیگر محبوب سینمای ایران، هر دو طی چند وقت اخیر با اظهارات خود خبرساز شده‌اند و به اصطلاح سوژه دست رسانه‌ها داده‌اند.

جمشید مشایخی بعد از قرعه‌کشی گروه‌های مختلف جام‌جهانی و هجوم کاربران شبکه‌های اجتماعی به صفحه لیونل مسی، روی خط برنامه 90 آمد و گفت این گونه رفتارها از اخلاق و شأن ملت ایران به دور است.

پس از آن قرار شد با حمایت باشگاه استقلال سفری برای جمشید مشایخی تدارک دیده شود و او پیام احترام‌آمیز ملت با اخلاق ایران را به گوش ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلون برساند؛ خبری که واکنش‌های مختلفی را در محافل فرهنگی و ورزشی برانگیخت.

از آن طرف رضا عطاران هم که در جشنواره فیلم فجر امسال در مقام کارگردان و بازیگر حضور پررنگی داشت، موفق شد سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند.

سیمرغی که یکی از پرجنجال‌ترین سیمرغ‌های تاریخ جشنواره فیلم فجر بود؛ زیرا یکی از داوران جشنواره بعد از مراسم اختتامیه اعلام کرد نظر داوران، انتخاب بازیگر دیگری بوده است و ظاهرا در لحظه آخر در رأی‌ها دست برده شده است. پس از آن نیز رضا عطاران جایزه خود را متعلق به نوید محمدزاده بازیگر فیلم «عصبانی نیستم» دانست.

او گفت: رأی هیات داوران جشنواره فجر انتخاب نوید محمدزاده به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره بوده، به همین خاطر این جایزه را متعلق به ایشان می‌دانم، نه خودم.

به نظر می‌رسد هنرمندان ما باید هر چند در حوزه طنز کار می‌کنند، اما در نشست‌ها و مراسم عمومی بیشتر مراقب سخن گفتن خود باشند.

سجاد روشنی ‌- گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
مهسا
United States
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
مثل اینكه این بازیگر با اخلاق فیلمهای قدیمی خودشون رو فراموش كردند
مهدی سام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
رضا عطاران بازیگر بسیار خوبیه و بخاطر شاد كردن مردم از خودش میگذره واقعا جایزه حقشه و برازندشه ولی از آقای مشایخی بعیده پشت سر همچین بازیگری كه محبوب دل تمام بیننده هاست حرف بزنه شاید گذشته خودشون رو فراموش كردن واقعا جالبه كه چقدر زود ذهن ها فراموش كار میشن...
margarita
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
۰
۰
به نظر من كه از بالای درخت چنار پریدن خنده دار نیست .بهتره هر كسی در حرفه ی خودش هنرنمایی كنه و از دیگری انتقاد نكنه آقای عطاران هنرمند محبوب طنز ایران هستند و باید هم رفتار و گفتار طنزگونه داشته باشند. آقای مشایخی هم هنرمند محبوب و بی نظیر ما ایرانیان است ولیكن من اشتباهی در كار آقای عطاران نمی بینم و انتقاد آقای مشایخی رو هم بجا نمی بینم.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
۰
۰
گفته های اقای مشایخی بسیار بجا بود مثل اینكه بعضی از مردم فقط میخان بخندن ومهم نیست به چی میخندن باعث تاسفه كه اخلاق مایه شادی نیست ولی هرزه گویی و بی ادبی مایه شادی بعضی ها میشه ..
مونا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
۰
۰
من با نظر مهسا موافقم.لازم میدونم اضافه كنم آقای مشایخی به جای ایراد گرفتن از یه كلمه حرف توی یه فیلم دو ساعته بهتره از فیلمهایی انتقاد كنید كه توش حتی یه كلمه حرف برای زدن نیست.بهتره از یه سری كارگردانها به شعور مردم توهین میكنن انتقاد كنید.مثل آقای سلحشور آقای ده نمكی.

نیازمندی ها