مشایخی: هنرمند رئیس نمی‌خواهد

جمشید مشایخی در آیین افتتاحیه تماشاخانه‌ای درتهران که با نام او فعالیت خواهد کرد، از فضای مدیریتی حوزه فرهنگ و هنر کشورمان در این روزها انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۴۹۱۳۶
مشایخی: هنرمند رئیس نمی‌خواهد

مشایخی در سخنانی گفت: همیشه گفته‌ام که هنرمند، رئیس نمی‌خواهد،کسی باید بیاید برای هنر راه را باز کند تاهنرمند بتواند اثرش را به مردم نشان بدهد. از این‌که کسی پشت میز نشسته باشد و منشی داشته باشد، متنفرم.

به گزارش ایسنا، این هنرمند پیشکسوت کشورمان تاکید کرد: من به اخلاق بیشتر از هر چیز اهمیت داده‌ام. پیشکسوت کسی است که اخلاق داشته باشد. باید اسم مشایخی را از این تماشاخانه برداریم و به جای آن کلمه «ما» را بگذاریم، چون منی وجود ندارد.

در این مراسم تندیسی از سوی پرویز پورحسینی، هنرمند عرصه‌ تئاتر به جمشید مشایخی اهدا شد.

پورحسینی پیش از اهدای این جایزه به جمشید مشایخی گفت: من لایق این کار نیستم و دوست داشتم یکی از همدوره‌ای‌های استاد مشایخی مثل استاد کشاورز یا استاد نصیریان این کار را انجام می‌دادند، اما من اولین بازی‌ام را در کنار استاد مشایخی انجام دادم. او در ادامه به بیان خاطراتی از همکاری‌اش با جمشید مشایخی پرداخت.

در مراسم افتتاح تماشاخانه جمشید مشایخی، هنرمندانی چون هادی مرزبان،‌ قطب‌الدین صادقی‌، داریوش مودبیان‌، حمیدرضا نعیمی،‌ مسعود دلخواه،‌ رحمت امینی‌ و شهرام‌کرمی‌ حضور داشتند.

هادی مرزبان هم در سخنانی درباره‌ جمشید مشایخی گفت: از این استاد عزیز تئاتر و سینمای ایران بسادگی نمی‌توان حرف زد و باید کتاب‌ها درباره او نوشته شود.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: من خوشحالم که امروز اگر اینجا به نام جمشید مشایخی نامگذاری می‌شود، یک‌نهاد مردمی است. مرزبان با بیان خاطراتی از همکاری‌اش با جمشید مشایخی یادآور شد: این افتخار را داشتم که دوبار در خدمت جمشید مشایخی باشم. همیشه گفته‌ام که جوان‌ها باید حتی تمرین‌ کردن را هم از استاد مشایخی یاد بگیرند. جمشید مشایخی هنرمند بزرگی است که هرگز برای کسی خوش‌رقصی نکرد و همیشه مثل شیر بوده‌ و امیدوارم سالیان سال سایه‌اش بر سر همه ما باشد.

قطب‌الدین صادقی‌، نویسنده‌، کارگردان و بازیگر تئاتر نیز در سخنانی گفت: بازیگری استاد مشایخی دریک جایگاه بالا و در سطح ملی است که برآمده از چند دهه تلاش توامان با خلاقیت است. ایشان را ممکن است با سریال‌هایی مانند «هزاردستان» بشناسند، اما استاد مشایخی سابقه زیادی در تئاتر دارند که بعدها دستاوردهای آن را به سینما و تلویزیون آوردند.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، فیلم مستندی از جمشید مشایخی پخش شد که در آن هنرمندانی چون ایرج راد‌، سهراب سلیمی‌، هادی مرزبان،‌ رحمت امینی‌ و... درباره ویژگی‌های هنری و شخصیتی جمشید مشایخی صحبت کردند و خود جمشید مشایخی هم درباره ورودش به عرصه تئاتر سخن گفت.

تالار و تماشاخانه استاد جمشید مشایخی در ضلع شمال‌غربی چهارراه ولیعصر(عج) واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
۰
۰
ایكاش در عرصه هنر این مرزوبوم انسانی مثل استاد مشایخی بیشتر داشتیم با تمام وجود وتمام قد برای این مرد بزرك والا مردمی عاشق انسانها و ایران ارزوی سلامتی وعمر باعزت دارم انسانهایی مثل استادمشایخی كیماهستند

نیازمندی ها