مردم بحرین از صبح دیروز و در سومین سالگرد انقلاب این کشور در سال 1102، در مناطق مختلف این کشور دست به تظاهرات زدند که نیروهای حکومت بحرین با گلوله و گاز‌های اشک‌آور آنها را سرکوب کردند.
کد خبر: ۶۴۵۹۵۷

به گزارش فارس، این حرکت اعتراضی روز و شب پنجشنبه نیز ادامه داشت. رژیم بحرین از گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای و بمب‌های صوتی برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد و معترضان نیز در مقابل به آتش زدن لاستیک و بستن خیابان‌ها اقدام کردند.

مناطق مختلف بحرین شاهد بسته بودن گسترده مغازه‌ها و کاهش محسوس تردد عابران و خودروها بود و بسیاری از دانش آموزان نیز غایب بودند. درهمین حال، وزارت کشور بحرین تظاهرات مسالمت آمیز مردمی را «خرابکاری یک عده» توصیف کرد و از بازداشت دست‌کم 29 نفر از معترضان خبر داد. از سوی دیگر، نیروهای امنیتی بحرین با نصب موانع سیمانی و سیم‌های خاردار در مناطق مختلف، درآستانه فرارسیدن سومین سالروز انقلاب، مناطق مسکونی مخالفان را محاصره کردند.

در واکنش به این اقدامات از سوی دولت، جنبش یاران چهاردهم فوریه بحرین از مردم خواسته است از روز گذشته به مدت سه روز دست به نافرمانی مدنی و اعتصاب عمومی بزنند. در همین حال، شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق که بزرگ‌ترین گروه معارض بحرینی است، روز گذشته روی صفحه شخصی خود در توییتر تاکید کرد استقامت در مسیر انقلاب تنها راه تحقق خواسته‌های مشروع ملت بحرین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها