جام جم آنلاین گزارش می دهد

نبرد دو خلیفه در لیبی

در حالی که خبرگزاری رویترز به نقل از یک فرمانده سابق ارتش لیبی از انحلال پارلمان و دولت این کشور خبر داد، برخی از شخصیت های لیبیایی کودتا در کشور را رد کردند.
کد خبر: ۶۴۵۸۲۸
اخبار ضد و نقیض از کودتای نظامی در لیبی

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از خلیفه حفتر فرمانده پیشین نیروی زمینی لیبی اعلام کرد که پارلمان و دولت این کشور منحل است و فرماندهی ملی ارتش لیبی در شرف اعلام یک اقدام برای نقشه راه جدید کشور است.

براساس گزارش های دریافتی، فرمانده سابق ارتش لیبی علاوه بر دستور لغو بیانیه قانون اساسی و انحلال پارلمان و دولت، خواستار تشکیل کابینه جدید به ریاست رئیس دادگاه عالی لیبی شده است.

شبکه خبری العربیه نیز اعلام کرد که نیروهای وابسته به حفتر کنترل بنادر حیاتی در طرابلس را به دست گرفتند، اما روزنامه فرامنطقه ای الحیات چاپ لندن به نقل از منابع خود در طرابلس، قطع تلفن واینترنت را تکذیب کرد.

الحیات همچنین اعلام کرد که «فضیل امین» رئیس شورای مقدماتی گفت وگوی ملی در مقابل ادعای حفتر گفت که وی از طرف خودش سخن می گوید.

همچنین عزالدین عقیل عضو ائتلاف جمهوری لیبی تاکید کرد که هیچ نشانه ای از اقدامات عجیب و غریب و یا کودتای نظامی وجود ندارد وکسی نمی تواند قطعا بگوید چه اتفاقی رخ داده است.

همچنین به نوشته الیوم السابع، «هدی البنانی» عضو پارلمان لیبی گزارش های منتشر شده برخی شبکه های تلویزیونی عربی از جمله العربیه و اسکای نیوز را درباره کنترل تاسیسات اصلی طرابلس به دست حفتر تکذیب کرد.

گفتنی است که عبدالله الثنی وزیر دفاع لیبی دیروز از خنثی سازی تلاشی برای کودتای نظامی به رهبری فرماندهان نظامی سابق و سیاستمداران با هدف انحلال پارلمان و تشکیل یک شورای نظامی خبر داده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها