معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد:

ضرورت اقدامات ویژه برای نجات دریاچه ارومیه

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به آغاز به کار کارگروه نجات دریاچه ارومیه گفت: شرایط دریاچه ارومیه ایجاب می‌کند دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط برای نجات این دریاچه، کاری ویژه انجام دهند و لازم است با جدیت و خارج از روال عادی، اقداماتی عملی و اثربخش صورت گیرد.
کد خبر: ۶۴۵۵۵۴
ضرورت اقدامات ویژه برای نجات دریاچه ارومیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه کارگروه نجات دریاچه ارومیه با اشاره به انتخاب عیسی کلانتری به عنوان مجری و مدیر اجرایی این کارگروه اظهار کرد: ایشان فردی مجرب، توانمند و دانشمند است و به همین دلیل دولت تصمیم گرفت از دانش و تجربیات ایشان برای احیای دریاچه ارومیه استفاده کند.

جهانگیری همچنین با اشاره به تدوین 19 طرح پیشنهادی در جلسات کارگروه تخصصی برای نجات دریاچه ارومیه تصریح کرد: وزارت نیرو و دبیرخانه می‌توانند طرح‌هایی را که قطعی است، هرچه زودتر وارد مرحله اجرایی کنند و برای طرح‌هایی که نیازمند بازبینی و مطالعات جدید است، یک برنامه زمان‌بندی ارائه کنند.

معاون اول رئیس جمهور از دبیرخانه کارگروه، وزارت نیرو و دستگاه‌های مرتبط خواست پس از بررسی طرح‌هایی که نیازمند مطالعه جدید است، یک بسته پیشنهادی جامع و قابل اجرا برای نجات دریاچه ارومیه تدوین و در جلسات آینده کارگروه ارائه کنند.

جهانگیری همچنین با تأکید بر ضرورت مشارکت و همدلی مردم استان‌های آذربایجان شرقی و غربی برای حل بحران دریاچه ارومیه، گفت: مردم باید بدانند بحران این دریاچه، شرایطی را ایجاد کرده که ساماندهی و حل آن نیازمند اقداماتی فوق العاده است و دولت بدون مشارکت و همراهی مردم قادر نخواهد بود این کار بزرگ را انجام دهد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه جلسه با اشاره به برخی نگرانی‌های مربوط به اشتغال در این منطقه اظهار کرد: شرایط بحرانی دریاچه برخی فرصت‌های شغلی را تهدید کرده و لازم است برای جبران این مشکلات، صنایعی در این دو استان راه‌اندازی شود که با شرایط و وضع آب و هوایی این منطقه مطابقت داشته باشد و زمینه اشتغالزایی و توسعه استان را فراهم کند.

در این جلسه گزارشی از وضع کنونی دریاچه ارومیه ارائه شد و ضمن اشاره به نتایج جلسات کارگروه تخصصی، پیشنهادها و طرح‌های کارشناسان و صاحبنظران برای نجات دریاچه ارومیه در قالب 19 طرح مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است وزرای نیرو؛ کشور؛ صنعت، معدن و تجارت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و استانداران آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این نشست حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها