با انتقال آب از کارون صورت می‌گیرد؛

احیای تالاب شادگان تا 6 ماه آینده

با اجرای این طرح، سالانه 200 میلیون متر مکعب آب به این تالاب می ریزد

آب کارون به تالاب شادگان می‌رسد

فرماندار شادگان به نهایی شدن طرح انتقال آب کارون به تالاب شادگان اشاره کرد و گفت: آب کارون با 35 میلیارد ریال اعتبار در نیمه نخست سال آینده به تالاب شادگان منتقل می‌شود.
کد خبر: ۶۴۴۶۶۰

عبدالزهرا سنواتی افزود: سالانه 200 میلیون مترمکعب آب با اجرای این طرح وارد تالاب شادگان می‌شود که موجب احیای بخش غربی این تالاب می​شود. وی تلاش برای تامین حقابه و عملی کردن مصوبات حقابه، پیاده کردن طرح مدیریت واحد و جامع تالاب و ارتقای سطح و ساختار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان به اداره کل یا معاونت حفاظت محیط زیست را از اقدامات و پیگیری‌های فرمانداری شادگان برای احیای دوباره تالاب شادگان اعلام کرد.

فرماندار شادگان افزود: با توجه به اهمیت اقتصادی و زیست محیطی تالاب شادگان و نقش مهم آن در اشتغالزایی در جنوب خوزستان و با توجه به همجواری دو شهرستان آبادان و ماهشهر با این تالاب بین‌المللی، ارتقای سطح و ساختار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اجتناب‌ناپذیر است.وی ارزش تالاب را بیش از نفت خواند و اظهار کرد: برای توسعه صنعت کشاورزی، اقتصاد و بویژه گردشگری، پرداختن به مقوله تالاب ضروری است.

سنواتی افزود: جمعیت شهرستان شادگان بیش از 150 هزار نفر است که معیشت بیش از 5000 خانوار وابسته به حیات تالاب است.وی تشکیل باشگاه تیراندازی در محدوده تالاب بین‌المللی شادگان را یادآور شد و گفت: ادامه فعالیت صنایع اقتصادی و کشاورزی به شرط تصفیه شدن
پساب‌ها و پسماندها امکان‌پذیر است.‌

آب کارون فقط برای شرب

همچنین ، مسئول دبیرخانه ناظر بر طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون گفت: آب رودخانه کارون براساس مصوبه شورای عالی آب، هرگز برای مصارف کشاورزی و صنعت منتقل نخواهد شد.

احمد سیاحی در گفت و گو با ایرنا افزود: دبیرخانه ناظر بر طرح انتقال آب کارون در طرح بهشت‌آباد بر میزان انتقال آب نظارت می‌کند.

وی درباره میزان انتقال آب برای مصرف آشامیدنی در طرح بهشت‌آباد گفت: در جلسه شورای عالی آب مساله طرح انتقال آب بهشت‌آباد مطرح و مقرر شد که انتقال فقط برای مصارف آشامیدنی باشد که این مصوبه به تصویب اعضای شورای عالی آب نیز رسیده، اما هنوز صورتجلسه این مصوبه به استان ابلاغ نشده است.

وی افزود: نگرانی‌هایی وجود دارد که به بهانه آب آشامیدنی، آب کارون برای دیگر مصارف منتقل شود، اما با توجه به آشنایی با تمام اعداد و ارقام سرانه مصرف استان‌ها و مستنداتی که در اختیار سازمان آب و برق خوزستان به عنوان متولی آب استان قرار دارد مطمئنا طرح انتقال آب بهشت‌آباد فقط برای مصارف آشامیدنی خواهد بود.

در طرح انتقال آب بهشت‌آباد مقرر شده سالانه یک میلیارد و یکصد میلیون مترمکعب آب از سرشاخه‌های کارون به استان‌های اصفهان و یزد منتقل شود که به عقیده کارشناسان این رقم بیش از نیاز آشامیدنی دو استان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها