تعطیلی مدارس اراک و شازند به دلیل آلودگی هوا

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام کرد: مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرهای اراک و شازند فردا(یکشنبه) به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.
کد خبر: ۶۴۴۳۶۴
تعطیلی مدارس اراک و شازند به دلیل آلودگی هوا

به گزارش این روابط عمومی، تصمیم تعطیلی مدارس به دلیل رسیدن آلودگی هوا به چند برابر حد مجاز و تدوام آلودگی به دلیل ایستایی هوا اتخاذ شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: وجود فاکتورهای سمی و خطرآفرین در فضای اراک و شازند به حد بالایی رسیده است.

امیر انصاری گفت: میزان غلظت گاز سمی دی اکسید گوگرد در هوای اراک در ساعت 18 امروز 140 واحد بوده که حدود چهار برابر حد استاندارد (37 واحد) است.

وی توضیح داد: بر اساس این گزارش همچنین میزان غلظت لحظه‌ای ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون در هوای اراک در عصر روز شنبه152 میکروگرم بر متر مکعب بوده که حدود دو برابر حد مجاز (90 میکروگرم بر متر مکعب ) است.

وی بیان کرد: با توجه به سرمای هوا و ایستایی هوای آلوده بر سطح نواحی مسکونی اراک و شازند و اثرات مخرب آلاینده‌های مذکور بر سلامت شهروندان کمیته اضطرار در مواقع آلودگی هوای اراک در نشستی تصمیم به تعطیلی مدارس پایه ابتدایی و راهنمایی گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امامی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
۰
۰
بسم الله الرحمن الرحیم
______________
اگر طرح انتقال آب دریای خزر به دشت های پایین دست كشور ایران اجرا می شد آلودگی هوا ته نشین می شد
مانند اینكه اب رود خانه ی زاینده رود به یزد و رفسنجان رفت و الودگی هوا در اصفهان بیشتر شد
اگر همه ی استان های كشود از داشتن اب محروم نبودند الودگی كمتری ایجاد می شد
كل شی ء ِ حیّ مِن المآ

نیازمندی ها