قطع گاز تمام جایگاه‌های CNG کشور

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به افت فشار گاز در استان‌های آذربایجان‌غربی، شرقی، اردبیل، مازندران، ایلام و کردستان گفت: از دیروز گاز کل جایگاه‌های سی.ان.جی کشور قطع شد.
کد خبر: ۶۴۳۴۸۶

مجید بوجارزاده در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضع گازرسانی زمستانی به شهرها و روستاهای کشور اظهار کرد: به دلیل افزایش مصرف گاز طبیعی توسط مشترکان خانگی، گاز جایگاه‌های سی. ان . جی قطع شده تا پایداری شبکه گاز خانگی در استان‌های مختلف کشور تامین شود.

وی با اعلام این‌که هم‌اکنون متوسط مصرف گاز توسط مشترکان خانگی به حدود 516 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است، تصریح کرد: در این میان متوسط مصرف روزانه گاز در سطح استان تهران به حدود 123 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به افت شدید فشار گاز یا قطعی‌های پراکنده گاز در سطح شبکه گاز شهری و روستایی استان‌های کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، ایلام، اردبیل و مازندران اظهار کرد: در برخی از شهرهای استان مازندران همچون آمل و بابل به صورت پراکنده قطعی گاز و افت فشار گاز شهری و روستایی گزارش شده است.

وی همچنین از افت فشار یا قطعی‌های پراکنده گاز در سطح شهر سردشت استان آذربایجان غربی خبر داد و افزود: با توجه به افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری، سیاست‌های جدیدی به منظور افزایش پایداری شبکه گاز خانگی در سطح کلانشهرهایی همچون تهران در دستور کار قرار گرفته است.

آغاز قطع گاز مشترکان پرمصرف تهرانی

بوجارزاده با اعلام این‌که از امروز گاز تمامی واحدهای صنعتی، خدماتی، رفاهی و اداری تهران که بیش از 2500 مترمکعب مصرف در روز داشته باشند، به طور موقت قطع خواهد شد، تبیین کرد: از این رو گاز تمامی استخرها، مجتمع‌های ورزشی و رفاهی قطع می‌شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با یادآوری این‌که قطع گاز این دسته از مشترکان به صورت موقت و در مدت دو سه روز انجام خواهد شد، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود از روز شنبه هفته آینده با ورود سامانه‌های هوای گرم به استان‌های مختلف کشور، محدودیت‌های گازرسانی به حداقل کاهش یابد.

ترافیک بنزینی در تهران

در همین حال رئیس سندیکای جایگاهداران عرضه بنزین گفت: به دلیل تعطیلی جایگاه‌های سی.ان.جی، ترافیک زیادی در جایگاه‌های عرضه بنزین ایجاد شده است.

بیژن حاج‌محمدرضا در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: اکنون هیچ مشکلی در جایگاه‌های عرضه بنزین شهر تهران وجود ندارد و تنها سرور دو جایگاه از مدار خارج شده بود که مشکل آنها نیز رفع شده و آماده مجوز سامانه برای ورود به شبکه عرضه است.

وی افزود: در طول 12 روز گذشته تنها سرور و هارد هفت جایگاه عرضه بنزین در شهر تهران مشکل داشتند که به سامانه عرضه بازگشته‌اند.

حاج‌محمدرضا خاطرنشان کرد: همه جایگاه‌های عرضه بنزین در استان‌های سردسیر نیز آماده عرضه بنزین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها