چشم‌های شوخان، دخترک نابینای دیواندره ای هنوز نمی‌بیند، اما او این روزها چیزهایی دید که تا به حال ندیده بود. درج یادداشتی در «جام‌جم» مثل همیشه موثر واقع شد و شوخان از یک هفته پیش تا به حال غرق محبت مردم شده است؛ مردمی که سرنوشت او را خواندند و قلبشان برایش تپید.
کد خبر: ۶۴۲۱۵۸

در این مدت مردم زیادی با تحریریه جام‌جم تماس گرفتند و اعلام آمادگی کردند که او را به مجهزترین مراکز درمانی جهان ببرند و همه مخارجش را بپردازند، بی‌آن‌که آب در دل شوخان تکان بخورد. بعضی‌ها هم تماس گرفتند و گفتند با مجرب‌ترین پزشکان کشور فامیلند و می‌توانند شوخان را بدون آن‌که در نوبت بماند برای معاینه ببرند.  یک وکیل دادگستری هم حاضر شد وکالت شوخان را تا زمانی که روند درمانش به نتیجه برسد، برعهده بگیرد و پشتیبان قانونی‌اش باشد. نماینده سابق شهر بیجار هم پیگیر پرونده شوخان است و قول داده او را تنها نگذارد. فرماندار دیواندره نیز با پدر شوخان تماس گرفته و ابراز همدردی کرده و تاکید داشته که سرنوشت شوخان برایش مهم است.  می‌دانید اینها یعنی چه؟ می‌دانید دخترکی که تا ده روز قبل از همه جا ناامید بود و کسی تحویلش  نمی‌گرفت حالا چقدر خوشحال است؟ آیا می‌شود روی خوشحالی شوخان و درخشش برق امید در قلبش قیمت گذاشت‌؟  شوخان خوشحال است برای این‌که مردم او را دیده‌اند، برای این‌که او دیگر دختری تنها و دست‌بسته نیست که از مراکز درمانی رانده شود، مثل اتفاقی که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برایش افتاد و او چاره‌ای جز سکوت نداشت.  

وزیر بهداشت هم حالا دیگر شوخان را می‌شناسد چون روزنامه ششم بهمن جام‌جم به دستش رسیده و او خبردار شده که یک دختر محروم به کمکش امید بسته است. قرار است تا چند روز آینده دکتر هاشمی، شوخان را ویزیت کند و این یعنی یک دنیا خوشحالی، چون او از وقتی وزیر شد دیگر هیچ بیماری را ویزیت نمی‌کند مگر افرادی خاص را. حالا شوخان هم جزو این افراد خاص است و مطمئنیم اگر برای بهبود چشم‌هایش راهی وجود داشته باشد وزیر از او دریغ نخواهد کرد.  این روزها، روزهای خوش شوخان و خانواده اوست و امید به بازگشت بینایی دخترک در قلب این خانواده جوانه زده است؛ ای‌کاش روزهای خوش زندگی شوخان با وفای به عهد مسئولان ادامه‌دار شود.

مریم خباز / گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها