اعتراض به توزیع ناعادلانه سبد کالا بین نیازمندان

چرا نماینده مجلس سبد کالا می‌گیرد ولی یک روستایی نه؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: چگونه است که بر اساس سامانه معرفی شده بنده که نماینده مجلس هستم و قطعا حقوقم بیش از ۵۰۰ هزار تومان است، سبد کالا می‌گیرم اما آن روستایی که هیچ حقوقی ندارد و آن کارگری که ۵۱۰ هزار تومان دریافتی دارد، شامل این طرح نیست؟
کد خبر: ۶۴۱۸۸۳
چرا  نماینده مجلس سبد کالا می‌گیرد ولی یک روستایی نه؟

حسین طلا درباره توزیع سبد کالا اظهار داشت: با توجه به تماس‌ها و مراجعات حضوری مردم خیل عظیمی از آنان از سبد کالا محروم شدند.

وی ادامه داد :با توجه به اعلام سامانه سبد کالا برخی از دولتیان برخی از نمایندگان مجلس و برخی از اعضای شورای شهر مشمول دریافت سبد کالا هستند که در حقیقت استحقاق دریافت آن را ندارند اما در عوض بعضی از کارگران، خدمتگزاران مدارس، رانندگان تاکسی، پیک‌های موتوری، روستاییان و بسیاری از کسانی که باید مشمول دریافت سبد کالا می‌شدند از این سهم محرومند.

طلا یادآور شد : چگونه است که طبق سامانه معرفی شده بنده که نماینده مجلس هستم و قطعا حقوقم بیش از 500 هزار تومان است سبد کالا می‌گیرم اما آن روستایی که هیچ حقوق ندارد و آن کارگری که 510 هزار تومان دریافتی دارد شامل این طرح نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در حقیقت روز اول توزیع سبد کالا نشان داد جامعه هدف واقعی این طرح مشخص نیست و این موضوع هوشیاری جدی برای نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات طرح سبد کالا عدم اطلاع رسانی دقیق است. به نحوی که تا به امروز چند شماره مختلف را برای استعلام دریافت یا عدم دریافت سبد کالا معرفی کرده‌اند و مردم دقیقا نمی‌دانند چگونه باید پیگیر مشکلات و شکایات خود باشند.

طلا گفت: از این موضوع نمی‌توان گذشت که اقدام دولت در حمایت از اقشار آسیب پذیر بسیار اقدام مهم و پسندید‌ه‌ای است اما انتظار مردم از دولت آن است که طرح با تدبیر درایت و پختگی بیشتری صورت گیرد تا هم عدالت و کرامت رعایت شود و عزت مردم در توزیع اقلام بیش از بیش حفظ شود. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
۰
۰
من بیكار را ندادند ان كارمند را دادند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
۰
۰
دولت مردان قضاوت كنند/من صاحب یك كارگاه تولیدی هستم مشمول دریافت سبد كالا شدم ولی هفت كارگر دارم كه به هیچ كدام تعلق نگرفته من كه خجالت كشیدم .دولت مردان چه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
۰
۰
برادرگرامی اقای احمدنژاد، كارمندبیشتر از من و شما احتیاج داشته بخاطر همین دریافت كرده البته این نظر و عدالت دولت جدید ماست كه خودمان انتخاب كردیم.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
۰
۰
اگر مستحق های واقعی و دارای شرایط دریافت می كردند حالا سیل فروش نقدی سبد حمایتی در خیابان تهران راه نمی افتاد
جعاوله
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
۰
۰
ما عدالت یوزارسیف را خواستیم ...................!
صابری زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
۰
۰
اینجانب به سهم خوداز همه مردم ایران اسلامی تشكر مكنم ودست خدمت گزاران مومن به خدا رامی بوسم چرا كه هرچه خدمت به این مردم فهیم ولایتمدار بشود كم است روز22بهمن واقعآ نشان دانند كه هیچ قدرتی نمی تواند با ملتی كه عزت دارد و خدا شناس است توطئه كند .اما سبد كالا نه عادلانه بود ونه كارشناسا نه.جز دشمن شاد كن وترافیك كاری برای مردم دیگر دردی دوا نكرد .ونشان داد كه دولت محترم تدبیر وامید هیچ گونه آمار دقیقی ندارد .چون بنده به سه شرط اعلام شده واجد گرفتن سبد كالا هستم 1-دانشجو هستم به شماره913706562729 دوم -چهارفرزند دانش آموز دارم سوم -مشمول قانون كار هستم از اداره كارایلام كارگرقراردادی هستم اما سبد كالا به من اعلام نشد . خداوند سایه ولایت از سر ما كم نكند انشاءالله

نیازمندی ها