رئیس سازمان بورس:

ورود نقدینگی‌های سنگین، شاخص بورس را مثبت می‌کند

با وجود ادامه کاهش قابل توجه شاخص بورس، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار دیروز به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که با ورود نقدینگی قابل توجه از سوی شرکت‌های حقوقی بازار بزودی به روند مثبت خود بازمی‌گردد.
کد خبر: ۶۴۰۰۰۰

به گزارش خبرنگار ما، شاخص کل بورس دیروز نیز کاهش یافت و با 1044 واحد کاهش به کانال 80 هزار و 861 واحد رسید.دیروز شاخص بازار اول امروز 907 واحد، شاخص بازار دوم 1309 واحد و شاخص صنعت نیز 714 واحد افت کرد.

با وجود این، علی صالح آبادی دیروز در جمع خبرنگاران تاکید کرد، ریزش‌ شاخص بورس گذراست و بازار بزودی به تعادل و روند مثبت گذشته خود بازمی‌گردد. این در حالی است که سخنان امیدبخش مقامات بازار سرمایه هنوز نتوانسته آرامش را به این بازار برگرداند.با این حال وی این بار برای اثبات مدعای خود شاهدی آورد و گفت: بزودی نقدینگی قابل توجهی از طریق شرکت‌های حقوقی وارد بورس می‌شود و بازار رونق می‌گیرد.

این مقام مسئول با بیان این‌که طبق رایزنی‌های انجام شده، خرید سهام توسط حقوقی‌های بازار سرمایه در کف قیمتی سهام شرکت‌ها انجام خواهد شد، گفت: بسیاری از حقوقی‌ها خودشان با مراجعه به سازمان بورس اعلام کردند که حاضرند نقدینگی‌های سنگینی با توجه به قیمت‌های ایجاد شده وارد بازار کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: بنا داریم با توجه به شرایط بازار و تا پایان سال عرضه‌های اولیه شرکت‌هایی از جمله نفت سپاهان، هلدینگ سیمان بانک ملی، آهن و فولاد ارفع، فولاد هرمزگان، گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن، نیروگاه برق عسلویه مپنا و پالایش کرمانشاه در بازارهای بورس و فرابورس به تناسب سهام شناور و دیگر مولفه‌ها انجام شود.

صالح آبادی در واکنش به این پرسش که طی روزهای اخیر نقدینگی‌های زیادی از بازار خارج شده، تصریح کرد: چنین چیزی وجود ندارد و حتی با توجه به اعلام آمادگی حقوقی‌ها، نقدینگی بسیار سنگینی در آینده نزدیک برای خرید سهام در قیمت‌های ارزنده وارد بازار می‌شود.

وی با توجه به این‌که سرمایه‌گذاران باید به نکات مختلفی توجه کنند، تاکید کرد: بسیاری از طرح‌های شرکت‌ها در سال 93 راه‌اندازی و به بهره‌برداری خواهند رسید و در سود‌آوری شرکت‌ها قطعا تاثیر مثبت خواهد گذاشت، بنابراین سرمایه‌گذاران افزایش ظرفیت شرکت‌ها را نیز مدنظر قرار دهند.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که شرکت‌های بورسی به لحاظ بنیادی مشکلی ندارند، گفت: قطعا شرایط در آینده بهتر خواهد بود و این ریزش‌های بازار نیز گذراست.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین درباره زمان انتشار اوراق خزانه اسلامی و نحوه معاملات آن در بازار سهام اظهار کرد: اولین بسته اوراق خزانه اسلامی طبق قانون به میزان یکهزار میلیارد تومان از طریق فرابورس منتشر خواهد شد که معاملات ثانویه آن نیز در این بازار انجام می‌شود.

صالح‌آبادی ادامه داد: این اوراق نرخ سود مشخص نخواهند داشت و امکان دارد در بازار فرابورس به زیر قیمت اسمی هم معامله شوند و قیمت آن در بازار ثانویه فرابورس تعیین و سود سرمایه‌گذاران در آن مشخص خواهد شد.وی با اشاره به این‌که اوراق استصناع نیز تا پایان سال منتشر خواهد شد، گفت: دستورالعمل این اوراق در بازار سرمایه نیز تصویب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها