جام جم آنلاین: قائم مقام مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد خط تولید خودرو جدید ریو ماه اینده در شرکت سایپا راهاندازی می شود.
کد خبر: ۶۳۹۳۵

به گزارش واحد مرکزی خبر سید حسین امیری قائم مقام مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در جمع مدیران پروژه ریو گفت خط تولید خودرو ریو با امکانات و تجهیزات مناسب خرداد اینده در شرکت سایپا راهاندازی خواهد شد.
به گفته وی خط مونتاژ این خودرو هماکنون به طور ازمایشی در حال فعالیت است.
امیری افزود در سال اول حدود 10 هزار دستگاه خودرو ریو در سایپا تولید می شود و به تدریج به 75 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.
قرار است ده درصد این خودرو با گیربکس اتوماتیک تولید شود. اقای امیری ظرفیت موتور خودرو ریو را 1500 سی سی و مصرف سوخت ان را حدود 9/6 لیتر در 100 کیلومتر اعلام کرد و گفت موتور انژکتوری این خودرو با توجه به الایندگی و مصرف سوخت اندک دارای استاندارد یورو 2 می باشد و قادر است استاندارد یورو 3 و 4 را نیز دریافت کند.
قائم مقام مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به انتقال فناوری ساخت این خودرو به داخل کشور گفت در مرحله اول 30 درصد قطعات این خودرو در داخل تولید می شود و به تدریج درصد ساخت داخل آن افرایش می یابد.
وی افزود این خودرو با ظرفیت حمل 5 سرنشین امکانات و تجهیزات مناسب و صندوق عقب بزرگ دارد و تسمههای فولادی داخل درها برای حفاظت بیشتر سرنشینان است که امکان راحتی و ایمنی را برای سفر و گردشگری خانواده های ایرانی فراهم می کند.
قائم مقام مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت موتور ریو پنج دندهای و دارای 98 اسب بخار قدرت است و سرعت ان حداکثر 185 کیلومتر در ساعت و مجهز به ترمز دیسکی چرخ جلو با سیستم خنک کننده می باشد.
امیری در ادامه کولر گازی فرمان هیدرولیک شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب قفل مرکزی سپر رنگ بدنه و صندلی قابل تنظیم در ارتفاع را از جمله تجهیزات این خودرو عنوان کرد.
وی گفت ریو ساخت سایپا در صورت تقاضا در بازار به ایربگ کیسه ایمنی هوا و ترمز ضد قفل ای بی اس مجهز خواهد شد به گفته قائم مقام مدیر عامل گروه سایپا خودرو ریو در سه سال گذشته از پرفروش ترین خودروهای ساخت کره جنوبی به خصوص در خارج از این کشور بوده است به طوریکه از حدود 500 هزار دستگاه خودرو تولید شده در شرکت کیاموتورز کره جنوبی 420 هزاردستگاه آن در بازارهای اسیا اروپا و امریکا به فروش رفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها