عضو هیئت داوران جشنواره عکس شهروندی قاب حماسه تأکید کرد:

دبیرخانه «قاب حماسه» دائمی شود

کتاب‌های «رنگ در عکاسی» و «ترکیب بندی در عکاسی» اثر هارالد مانته با ترجمه پیروز سیار از سوی انتشارات سروش به دلیل استقبال علاقمندان به هنر عکاسی برای چندمین بار تجدید چاپ شدند.
کد خبر: ۶۳۹۰۲۵
سروش دو کتاب پر مخاطب عکاسی را تجدید چاپ کرد

کتاب «رنگ در عکاسی» مجموعه ای با ارزش از شناخت‌های پایه‌ای هنر عکاسی است که نیازهای اساسی دوستداران این رشته را فراهم کرده است. این کتاب مکمل کتاب دیگر این نویسنده با عنوان «ترکیب بندی در عکاسی» است  و مولف در کتاب حاضر از نظریه یوهانس ایتن نقاش و نظریه پرداز هنر و کتاب وی «هنر رنگ» الهام گرفته است.

آشنایی با جنبه‌های مختلف نظریه رنگ‌ها، تاثیرات روانی رنگ‌ها، کیفیت و گونه های مختلف توافق و تضاد رنگ‌ها از ویژگی‌های مهم کتاب حاضر است و مولف سعی نموده است مهم‌ترین رکن هنر عکاسی رنگی، یعنی قانون‌های مربوط به اصول ترکیب رنگ‌ها را برای خواننده تشریح نماید و به واسطه عکس‌های متنوعی که فراهم آورده است، سهولت بیشتری را برای درک بهتر کار ایجاد کند.

کتاب «ترکیب بندی در عکاسی» نیز تحلیل موشکافانه‌‌ای از سازاهای تصویر و نیز مثال‌های عکاسی عالی را مورد بررسی قرار داده است. اصل این کتاب به زبان آلمانی نوشته شده و قبلا به دو زبان انگلیسی و فرانسه ترجمه گردیده است. ترجمه فارسی این کتاب توسط پیروز سیار از روی ترجمه فرانسه آن صورت گرفته است و سعی دارد گوشه‌هایی از اصول بنیادی هنر ترکیب بندی را نشان دهد.

این کتاب در 5 بخش قطع، نقطه، خط، سطح و تضادها نوشته شده است و مطالب آن به 48 موضوع مجزا تقسیم شده است و برای هر مطلب عنصر ترکیب بندی مربوط به آن وسیله، مثال‌های عکاسی و طرح‌های توصیفی ارائه شده است. در بخش قطع به موضوعاتی چون «بررسی قطع سطح»، «قطع مربع» و «قطع مستطیل» پرداخته شده است. «نقطه قوی سطح»، «شکل‌های نقطه‌ها»، «همجواری دو نقطه» و «دگرگونی‌های مثلث دیدگانی» از موضوعات بخش نقطه است. در بخش خط نیز به «خط عمودی»، «خط افق»، «خط مایل» و «تضادهای خط‌ها» توجه شده است. در قسمت سطح به مثلث، دایره، مربع، مستطیل، شکل‌های آزاد، شکل‌های تخیلی و در بخش تضادها به موضوعات نقطه و خط، نقطه، سطح و خط، بخش بندی طلایی و تقسیم فضا، تضاد کمی و ... پرداخته شده است. ترکیب‌بندی یا کمپوزیسیون از اجزا اصلی تشکیل دهنده یک عکس است و نقش به‌سزایی در رساندن مفهوم و خواست عکاس به مخاطب دارد.

چاپ هفتم کتاب رنگ، مصور با کاغذ گلاسه در شمارگان  هزار نسخه با قیمت 20 هزار تومان و چاپ شانزدهم ترکیب بندی در عکاسی مصور در شمارگان 2هزار نسخه با قیمت 15 هزار تومان در اختیار علاقه مندان به ویژه هنرمندان و مشتاقان هنر عکاسی قرار گرفته است.

علاقمندان برای تهیه این دو کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری انتشارات سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن 88310610-021 و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66493620-021 تماس بگیرند.

همچنین مرکز پخش پکتا (نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66973203 ( 20 خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها