آتیلا حجازی در گفت‌وگویی جالب به دلیل اتفاقات داربی معروف 74 و پیروزی تاریخی پرسپولیس برابر استقلال پرداخت.
کد خبر: ۶۳۷۲۱۷
حجازی: پرسپولیس باید می برد تا به جذابیت های فوتبال اضافه شود

سایت جام جم ورزشی - به نقل از سایت شخصی ناصر حجازی، فرزند دروازه‌بان فقید و اسطوره‌ای فوتبال ایران ابتدا درباره پیروزی مس برابر صنعت نفت در جام حذفی اظهار کرد: صنعت نفت تیم بسیار خوبی بود که مدعی صعود به لیگ برتر نیز است. تیمی که در جام حذفی سپاهان اصفهان و گسترش فولاد تبریز را حذف کرده بود و در بازی مقابل ما نیز موقعیتهای بسیاری داشت. با توجه به بارندگی و شرایط زمین، این دیدار قدرت بدنی بالائی می‌طلبید که خوشبختانه به رغم دریافت گل اول، توانستیم در پایان و با استفاده از موقعیت‌ها به برتری برسیم و به مرحله نیمه نهایی صعود کنیم.

او درباره احتمال رویارویی با استقلال و ذوب آهن در مرحله نیمه نهایی جام حذفی و شانس این تیم با توجه به جایگاهش در جدول لیگ برتر گفت: جایگاه واقعی مس در لیگ برتر، جایگاه امروزی نیست. متاسفانه مسائل زیادی دست به دست هم داد که چنین شرایطی را داشته باشیم. در جام حذفی نیز صعود به جمع 4 تیم برایمان خوب است و در تلاش هستیم که موفقیتمان را در این جام ادامه دهیم. امیدوارم در این مرحله با قرعه خوبی روبرو شویم.

حجازی درباره بازی فردای مس برابر فولاد نیز اظهار کرد: مس طی 3 هفته متوالی باید با مدعیان قهرمانی در لیگ برتر یعنی فولاد، نفت تهران و استقلال بازی کند که این، شرایط را برای تیم ما سخت می‌کند. به هر حال باید برای بقاء در لیگ برتر، از این 3 بازی امتیازهای لازم را کسب کنیم که دیدار فردا مقابل فولاد نیز اینگونه است.

مربی سابق استقلال درباره داربی تهران و حرف‌ و حدیث‌های به وجود آمده هم گفت: نیمه اول را مشاهده کردم اما بازی آنقدر کسل‌آور بود که در نیمه دوم خوابم رفت تا آنکه در اواخر بازی از خواب بیدار شدم و شنیدم که چیزی را از دست نداده‌ام. تا آنجایی که دیدم، این دیدار بار فنی و حتی موقعیت گل نیز نداشت. اینکه می گویند بازیکنان در این دیدار استرس دارند، برایم منطقی نیست. مگر تا به حال بازی نکرده‌اند که بخواهند در این بازی استرس داشته باشند؟ دیدار مقابل یکدیگر در داربی های گذشته، مسابقات بین المللی، بازیهای مهم لیگ و ... همه و همه کسب تجربه است، به خصوص که تعدادی از آنها ملی پوش نیز هستند و باید در جام جهانی بازی کنند. به واقع معتقدم که سطح فوتبال ما پائین آمده که شاهد چنین دیداری بودیم واین مهم در سایر بازیهای لیگ نیز به چشم می‌آید.

حجازی در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید نتیجه‌گرایی باعث رقم خوردن چنین تساوی‌های تکراری شده آن هم در شرایطی که در زمان حضور شما و مظلومی در استقلال داربی‌ها پرگل از آب در می‌آمد اظهار کرد: از تفکر دیگران خبر ندارم اما آنچه در این داربی مشخص بود، استقلال مساوی می‌خواست که به خواسته‌اش رسید. در زمان ما همانطور که گفتید، داربی‌ها پرگل و تماشایی بود و در هر بازی گل‌های بسیاری زده می‌شد زیرا برای مردم ارزش قائل بودیم و اعتقاد داشتیم که باید مثل مردم سایر کشورها از تماشای داربی لذت ببرند و فرصت برای کری خوانی داشته باشند. حتی در آن بازی کذایی و معروف که در 10 دقیقه، آنطور نتیجه را واگذار کردیم، به رغم نداشتن چند نفر از بازیکنان اصلی چون مجیدی، حیدری، جباری و تیموریان تا دقیقه 80 با 2 گل از حریف پیش بودیم که بعد آن اتفاقات افتاد که همان نیز بر جذابیتهای داربی افزود. همه اقشار مردم جامعه فوتبال را دوست دارند اما قشر متوسط به پائین به جز فوتبال سرگرمی دیگری ندارند و اگر برای پنجمین بار متوالی، پرسپولیس را شکست می‌دادیم برای بخش عمده‌ای از مردم فوتبالدوست که طرفدار این تیم هستند، اتفاق خوبی نبود و باعث دلزدگی آنها از فوتبال می‌شد. شاید برای همین باید در آن 10 دقیقه 3 گل دریافت می‌کردیم تا رقابت بین استقلال و پرسپولیس و کری میان آنها باقی بماند. به هر حال از آن جا که به مردم اهمیت می‌دادیم، با اینکه مجیدی نیز رفته بود و بسیاری از مهره های اصلی تیم ما مصدوم بودند و سوای رقابت با حریفان، هر روز برای تیمی که در کورس قهرمانی بود، اخبار مربوط به اخراج مظلومی یا برکناری فتح‌الله‌زاده را از اعضای هیات مدیره می‌شنیدیم. به یاد ندارم در بدترین حالت ممکن از نتایج تیم در آن سال، کمتر از 10 هزار نفر به ورزشگاه می آمد .

حجازی همچنین درباره اظهارات دکتر مسجدی در برنامه هفته قبل 90 که گفته بود "سیگار، حجازی را از ما گرفت" نیز این چنین توضیح داد: فکر می‌کنم دلیل این‌گونه صحبت کردن دکتر مسجدی، ایجاد ترس زیاد در جوانان بوده است که این چنین علت مرگ پدرم را عنوان کردند. پزشک اصلی پدرم دکتر انارکی بودند که سیگار را یکی از عوامل بیماری سرطان در پدرم مطرح کردند. سیگار یکی از عواملی است برای افرادی که استعداد در مبتلا شدن به بیماری سرطان ریه را دارند وگرنه پارازیت، آلودگی هوا، استرس، عصبانیت، مواد غذایی که امروزه مصرف می‌شود و ... همه از عوامل بیماری سرطان هستند. ضمن آنکه بسیاری نیز هستند که دچار سرطان ریه می‌شوند اما سیگار مصرف نکرده‌اند. منکر نمی‌شوم که مصرف سیگار کار نادرستی است اما پدرم بر اثر سیگار فوت نکرد. استرسهایی که به وی وارد شد، بیشتر در مرگ وی تاثیر گذاشت. استقلال را سال 76 تا 78 قهرمان و نایب قهرمان لیگ کرد و بدون ستاره، نایب قهرمان آسیا شد اما با وی آنطور رفتار کردند. سال 86 تیم از هم پاشیده استقلال را تحویل گرفت، هیات مدیره با وی چنان رفتار کرد که مجبور شد تیم ششم جدول را در هفته 11 یا 12 تحویل فیروز کریمی دهد، در حالی که استقلال در حال جا افتادن بود و حتی پدرم قول کسب یک جام را تا پایان فصل داده بود و ... اینها بیشتر از سیگار در بیماری پدرم تاثیر گذار بود. ضمن آنکه فکر نمی‌کنم در هیچ جای دنیا برای مبارزه با مصرف سیگار اینچنین رفتار کنند و از دیگران اسم بیاورند. همه جا با ساخت بهترین تیزرهای تلویزیونی مردم را از مضرات مصرف سیگار آگاه می‌کنند نه با اسم بردن این و آن. این نکته را نیز بگویم که در ایران بسیاری از مربیان شناخته شده سیگار مصرف می‌کنند اما آنرا مخفی نگه می دارند. پدرم در این مورد نیز مثل بیانش آنچه بود را نشان می‌داد و چیزی را قائم نمی‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها