5 برابر شدن فروش آثار تلویزیونی

غلامرضا رمضانی مدیر کل تامین برنامه و رسانه‌های بین‌الملل سازمان صدا و سیما معتقد است که با توجه به حجم مورد نیاز برنامه در شبکه‌های مختلف سیما که تأمین آنها از طریق خرید فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی عملی می‌شود، خرید کارهای تلویزیونی باید در اولویت این اداره کل قرار گیرد اما این به آن معنا نیست که در زمینه فروش و بازاریابی کارهای ایرانی، بی‌تفاوت عمل کنیم. با رمضانی که طی هفته‌های گذشته به عنوان عضو شورای سیاستگذاری سومین جشنواره جام‌جم، روزهای پرکاری را سپری کرد، درباره موضوع هفته قاب ویژه صحبت کرده‌ایم.
کد خبر: ۶۳۶۸۲۹

آقای رمضانی طی سال‌های اخیر به نظرتان بخش تامین برنامه بین‌الملل سازمان صدا و سیما تا چه حد توانسته در زمینه خرید و فروش آثار تلویزیونی موفق عمل کند؟

ما تمام تلاشمان را در این راه به کار بستیم که حضور مستمر و چشم‌گیری را در این راه داشته باشیم و بتوانیم به شکل مناسبی در عرصه‌های بین‌المللی حضور به هم برسانیم. به همین سبب برنامه‌ریزی‌های دقیقی را به عمل آوردیم تا براساس آن در بخش خرید، فروش و حضور در جشنواره‌ها گام‌های موثری برداریم.

اما ظاهرا بیشترین تمرکز این تشکل در بخش خرید بوده تا فروش؟

فراموش نکنید 30 درصد از برنامه‌های سازمان بزرگ صدا و سیما از طریق خرید، تامین می‌شود و به همین‌دلیل، همان‌طور که از اسم این نهاد برمی‌آید، باید به این سمت برویم. وظیفه اصلی تامین برنامه بین‌الملل، همین است و ما باید بیشترین تمرکزمان را در بخش خرید و تامین برنامه‌های سازمان داشته باشیم تا بتوانیم نیازهای این رسانه را بر طرف کنیم. به همین‌دلیل ما در این مدت تلاش‌ کرده‌ایم تا خریدهای موثر و خوبی را در این بخش داشته باشیم.

با این اوصاف، بخش فروش در قیاس با خرید مهجور واقع نمی‌شود؟

ما سعی کرده‌ایم با برنامه‌ریزی مناسب مانع از این اتفاق شویم و تمرکز ما در حوزه خرید باعث نشود که نسبت به بخش فروش بی‌اعتنا باشیم ما در این رابطه هم گام‌های اساسی برداشته‌ایم، به گونه‌ای که در سال اول فعالیت‌مان در بخش فروش بر اساس آمار مستندهایی که در سازمان وجود دارد ما پنج‌برابر دوره‌های قبل فروش داشتیم و این موضوع نشان دهنده این است که ما در این حوزه هم فعالیت مستمر و مناسبی را داشتیم.

به نظرتان حضور در جشنواره‌های بین‌المللی می‌تواند در روند فعالیت و معرفی ما در حیطه بین‌المللی اثرگذار باشد؟

قطعا همین‌طور است، چرا که حضور در این جشنواره‌ها فرصت را برای ما فراهم می‌کند تا ما بتوانیم اهداف و باورهای‌مان را به این افراد معرفی ‌کنیم و خب خوشبختانه در طول سال‌های اخیر ما همواره حضور پررنگی در جشنواره‌ها داشتیم و توانستیم در زمینه معرفی آثار فرهنگی‌مان گام‌های مناسبی را برداریم.

نگار حسینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها