تنش در روابط رژیم صهیونیستی با اروپا

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیروز سفرای چند کشور اروپایی را برای اعتراض به آنچه «جانبداری» آنها از فلسطینی‌ها نامید، احضار کرد.
کد خبر: ۶۳۶۵۷۰

به گزارش ایرنا، درپی دامنه‌دار شدن اعتراض اروپاییان به ادامه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغال شده فلسطینی، سفرای اسرائیل در چند کشور از جمله انگلیس، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا احضار شدند. در واکنش به این اقدام آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز متقابلا نمایندگان دیپلماتیک آن کشورها را احضار کرد.

براساس گزارش‌های دریافتی، سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سراسر اروپا به دلیل ادامه ساخت و سازهای این رژیم در کرانه باختری رود اردن و احداث 1400 واحد مسکونی دیگر در این منطقه، با اعتراضات فزاینده‌ای روبه‌رو شده‌ است. براساس قوانین بین‌المللی تمام شهرک‌هایی که اسرائیل پس از جنگ ژوئن 1967 میلادی در اراضی اشغال‌شده فلسطینیان ساخته، غیرقانونی است.

به گزارش فارس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر احضار سفرای رژیمش در کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس و ایتالیا این کشورها را ریاکار و منافق توصیف کرد. وی این اظهارات را روز پنجشنبه در دیدار با پادشاه اردن بیان کرد. یک مقام اروپایی شبکه تلویزیونی آی 24 اسرائیل گفت، در گفت‌وگوهای بین ملک عبدالله و نتانیاهو تأکید شده که مذاکرات صلح فرصتی بی‌نظیر برای پایان دادن به تنش‌های موجود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها