در آستانه شهرآورد جمعه نبرد رسانه‌ای میان 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس شدت یافته است

جنگ سرخابی‌ها خارج از مستطیل سبز

بعد از سه شهرآورد بدون گل، بی‌کیفیت و کسالت‌آور، کمترین انتظار این است که ستاره‌های میلیاردی دو تیم استقلال و پرسپولیس، روز جمعه با ارائه یک بازی نسبتا زیبا، دل میلیون‌ها فوتبالدوست را به دست آورند. با این حال این روزها شاهد شدت گرفتن جنگ رسانه‌ای میان دو باشگاه هستیم. دعوای رسانه‌ای پرسپولیس و استقلال از چهار روز پیش کلید خورد؛ زمانی که فدراسیون فوتبال پس از بررسی اتفاقات اردوی تیم فوتبال زیر 22 سال، محسن مسلمان و پیام صادقیان را به جرم کشیدن قلیان از همراهی تیم‌های ملی فوتبال محروم کرد. این حکم صبح شنبه، تیتر اصلی بسیاری از روزهای ورزشی بود تا مسئولان باشگاه پرسپولیس از دست‌های پشت پرده‌ای حرف بزنند که قصد دارد این تیم را قبل از شهرآورد 78 تضعیف کند.
کد خبر: ۶۳۵۴۳۹

همان روز پرسپولیس در اهواز در شرایطی به فولاد باخت که گل دقیقه90 آرش افشین پس از برخورد توپ به دست این بازیکن به ثمر رسید. این صحنه مشکوک به انتقاد پرسپولیسی‌ها شدت داد. علی دایی در نشست خبری آن بازی قضاوت درباره داور را به وجدان‌های بیدار واگذار کرد و رویانیان هم با اشاره به حق ضایع‌شده تیمش گفت درباره این داور، نگرانی‌هایمان را به کمیته داوران اعلام کرده بودیم.

به دنبال هجمه پرسپولیسی‌ها علیه داوری، آن هم در فاصله شش روز تا شهرآورد، سایت باشگاه استقلال هم بیکار ننشست. آنها عصر یکشنبه در مطلبی با عنوان «گزارشی مستند و تکان‌دهنده از 19 اشتباه و تصمیم به سود سرخ‌ها» همه مواردی را که داوران در این فصل سهوا به سود پرسپولیس اشتباه کرده‌اند، فهرست کرده و نوشتند طبق آ‌مار پرسپولیس بیشترین استفاده را از اشتباهات داوران برده است. این گزارش بلافاصله بیانیه سایت باشگاه پرسپولیس را به همراه داشت؛ قرمزها در بیانیه خود خواستار برخورد قاطع رئیس فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی، سازمان لیگ و مسئولان با جوسازی‌ها، فرافکنی‌ها، وارونه جلوه دادن حقایق، دست پیش گرفتن‌ها و از همه مهم‌تر تخریب داور احتمالی شهرآورد توسط باشگاه استقلال شد. البته پرسپولیسی‌ها به این اقدام بسنده نکردند و در حرکتی عجیب، در صفحه اول سایت خود نام استقلال را از صدر جدول لیگ حذف کردند.

در واقع جدول صفحه اول سایت باشگاه پرسپولیس برای چند ساعت تیم صدرنشین نداشت و نام فولاد به عنوان اولین تیم جدول در جایگاه دوم به چشم می‌خورد.

هرچند مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس پس از این اتفاق طراحی فنی سایت را عامل دیده نشدن تیم استقلال در صدر جدول صفحه نخست سایت این باشگاه عنوان کرد، اما عکس صفحه نخست روزنامه دیروز پیروزی، آتش جنگ سرخابی را بیشتر شعله‌ور کرد. در این عکس دو بازیکن استقلال یعنی سیدمهدی رحمتی و حنیف عمران‌زاده در حال کشیدن قلیان هستند.

این عکس سوژه اول تمرینات دیروز هر دو تیم بود. در اردوی آبی‌ها حنیف عمران‌زاده که بشدت از این اقدام ناراحت بود، این عکس را فتوشاپی دانست و از شکایت وکیلش علیه روزنامه پیروزی که عکس او را در حال قلیان‌کشی چاپ کرده است، خبر داد. البته علی دایی هم در تمرین دیروز پرسپولیس بشدت اقدام روزنامه پیروزی را نکوهش کرد و گفت انتشار عکس بازیکنان استقلال در حال قلیان کشیدن کار بسیار زشت و اشتباهی بوده است.

کفاشیان تهدید کرد

جنگ رسانه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، رئیس فدراسیون فوتبال را هم مجبور به واکنش کرد. علی کفاشیان دیروز از مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواست تا قبل از شهرآورد، با فرافکنی و درگیری رسانه‌ای، حساسیت و استرس ایجاد نکنند؛ در غیر این صورت کمیته انضباطی با آنها برخورد خواهد کرد.وی در عین حال تاکید کرد: برای این موضوع متاسفم. مدیران باشگاه استقلال و پرسپولیس باید خویشتندار باشند تا بازی تماشاگرپسندی از آب دربیاید. اگر این فرافکنی‌ها ادامه یابد قطعا با آنها برخورد می‌شود. این دو باشگاه نباید مسائل ذهنی را روی سایت‌ها عنوان کنند.

تغییر ساعت شهرآورد 78

دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران در شهرآورد 78 روز جمعه بیست‌وهفتم دی 92 راس ساعت 14 و 30 دقیقه به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

در نامه بهروان، رئیس کمیته مسابقات لیگ فوتبال به مدیران عامل تیم‌های پرسپولیس و استقلال تهران آمده است که در نشست روز دوشنبه بیست‌وسوم دی 92 شورای تامین استان تهران تصویب شد تا این دیدار در زمان و تاریخ فوق برگزار شود. پیش از این ساعت برگزاری این مسابقه 15 اعلام شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها