چالشی برای سقوط والیبال ایران

زین‌العابدین رئیس شورای سیاست‌گذاری ورزش در صدا و سیما به چالش برای پخش HD بازی‌های لیگ جهانی والیبال اعتراف کرد.
کد خبر: ۶۳۵۲۸۶
چالشی برای سقوط والیبال ایران

روزنامه خبر ورزشی در ادامه نوشت: او که شنبه در جلسه هم‌اندیشی با محمود گودرزی وزیر ورزش حاضر شده بود، گفت: برای پخش لیگ جهانی والیبال با چالش روبه‌رو هستیم. برای گریز از این شرایط نیازمند عزم ملی و همکاری دولت، مجلس و سازمان صدا و سیما هستیم. لیگ جهانی والیبال و جام‌جهانی‌ فوتبال از جمله برنامه‌های مهم سال آینده ورزش ایران هستند که باید به طرز شایسته‌ای پوشش داده شوند.»

به گفته او تجهیزات سازمان صدا و سیما برای پخش HD محدود است: «تحریم‌ها ما را از نظر فنی فرسوده کرده است. سیستم HD میلیون‌ها یورو هزینه دارد. ما برای خرید حق پخش بازی‌های جام‌جهانی فوتبال، لیگ جهانی والیبال و بازی‌های آسیایی هزینه هنگفتی باید بدهیم. رقم‌هایی که مطرح است در حدود 30 تا 40 میلیون دلار برای هر یک از این رقابت‌هاست. رقبای ما به سادگی چنین هزینه‌هایی می‌کنند اما ما مشکلات زیادی داریم. حتی تولید سریال‌های فاخر هم از فوتبال کم‌خرج‌تر است. البته معمولاً این موضوع مطرح نمی‌شود چون برای برنامه‌سازان تبعات دارد.»

محمد‌رضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال هم حرف‌های او را قبول دارد: «باید چالش صدا و سیما برطرف شود. البته این کار هم با مشارکت نمایندگان مجلس و دولت امکان‌پذیر است. ما توقع یکطرفه‌ای از صدا و سیما نداریم بلکه تجهیز صدا و سیما به سیستم HD سرمایه‌گذاری ملی است که باید انجام شود. چرا که در غیر این صورت تیم ایران از سید اول لیگ جهانی سقوط می‌کند.» او البته این مسئله را مربوط به والیبال نمی‌داند: «این مسئله پروژه ملی است و تنها منحصر به والیبال نیست. بقیه رشته‌ها هم از آن استفاده می‌کنند. حالا در همه جای دنیا پخش سیستم HD راه افتاده است. به ‌هر‌ حال امیدواریم این مشکل هرچه زودتر حل شود. ما تا اردیبهشت‌ماه برای تجهیز سیستم پخش بازی‌ها فرصت داریم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها