مالکی از شورای امنیت کمک خواست

نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست، بیانیه‌ای روشن برای حمایت از جنگ دولت عراق علیه تروریسم صادر کند.
کد خبر: ۶۳۳۷۰۵

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، نوری المالکی گفته است در این بیانیه باید به کشورها و طرف‌های حامی تروریست‌ها ـ که امنیت و ثبات بین‌المللی را به خطر می‌اندازد ـ هشدار داده شود. مالکی این سخنان را در دیدار با سفیران و روسای هیات‌های دیپلماتیک خارجی در بغداد عنوان کرد و افزود: جنگ عراق با تروریسم در واقع جنگ همه جهانیان است که از تروریسم و افراط‌گرایی احساس تهدید می کنند.

سفیران خارجی نیز بر حمایت کشورهایشان از عراق در رویارویی با تروریسم تاکید و اعلام کردند، کشورهایشان برای هرگونه کمک به ارتش عراق در مبارزه با تروریسم آماده هستند. طی روزهای گذشته به صورت رسمی کشورهای فرانسه، روسیه و آمریکا از حمله دولت عراق به مقر تروریست‌های وابسته به القاعده در استان الانبار حمایت کردند. گرچه آمریکا گفته است از عملیات دولت عراق علیه شبه‌نظامیان حمایت می‌کند، اما چنانکه رسانه‌ها خبر می‌دهند، این کشور از اعطای هرگونه کمک نظامی به عراق سرباز می‌زند. به همین منظور رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بصراحت اعلام کرد: پاسخ واشنگتن به تشدید درگیری در عراق، نباید گزینه اعزام نیرو به این کشور را شامل شود.

عراق از دو هفته پیش پاکسازی مناطق مختلف این استان را شروع کرده است. طی روزهای گذشته شبه‌نظامیان توانستند شهر فلوجه را به تصرف کامل خود درآورند. دولت عراق از مردم این شهر خواست تروریست‌ها را اخراج کنند. خبرهای رسیده حاکی است عشایر این شهر تلاش می‌کنند با اخراج شبه نظامیان خود به همراه پلیس عراق کنترل این شهر را به‌دست گیرند.

دریک خبر دیگر اعلام شد بالگردهای ارتش عراق مقرهای افراد مسلح را در شرق الرمادی بمباران کرده است. روز سه‌شنبه نیز ارتش عراق مواضع تروریست‌ها در الرمادی را بمباران و تایید کرد در این حمله، 25 فرد مسلح کشته شدند. از سوی دیگر یک منبع امنیتی عراق نیز تایید کرد، نیروهای پلیس 33 نفر را در شهر الکوت در 180 کیلومتری جنــوب شرقی بغداد بازداشت کرده‌اند که بسیاری از آنان اعضای القاعده هستند. همزمان با این درگیری‌ها دیروز اعلام شد، افراد مسلح ناشناس شامگاه سه‌شنبه هفت زن و پنج مرد را در یک آپارتمان در مرکز بغداد کشتند. ماه می گذشته نیز هفت زن و پنج مرد در آپارتمانی مشابه کشته شده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها