مشهد الرضا در سوگ ثامن الحجج

مشهد الرضا در آستانه شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) سراسر نوحه و ماتم و عزا است.
کد خبر: ۶۳۱۳۸۶
مشهد الرضا در سوگ ثامن الحجج

به گزارش واحد مرکزی خبر، از در و دیوار شهر نوحه و ضجه به گوش می رسد، همه رضا رضا می گویند و در شهادت مظلومانه آقاو ولی نعمت خود عاشقانه شیون و ناله می کنند .

این روزها زائران علی بن موسی الرضا(ع) با دلی آکنده از عشق به ولایت او از دور و نزدیک با پیمودن کیلومترها و فرسنگ ها راه برای عرض ارادت و برگزاری مراسم عزاداری ،  خود را به قلب ایران  رسانده اند تا در برنامه ها و مراسم  مختلف عزاداری در مشهدالرضا  حضور یابند و اشک ماتم ریزند.

ب‍ی‍ش‍ت‍ر م‍‍ع‍‍اب‍ر ‌ع‍م‍وم‍‍ی‌ م‍ش‍‍ه‍د و ب‍ه‌ خ‍ص‍وص‌  مسیرهای  م‍ن‍ت‍‍ه‍‍ی‌ ب‍ه‌ ح‍رم‌ م‍ط‍ه‍ر ‌ام‍‍ام‌ ‌ه‍ش‍ت‍م‌ (‌ع‌ )  ش‍‍ا‌ه‍د  ح‍ض‍ور ب‍‍ی‌ ش‍م‍‍ار‌ی‌ ‌از ‌ه‍ی‍‍ات‍‍ ه‍‍ا‌ی‌ ‌ع‍ز‌اد‌ار‌ی‌ است  ک‍ه‌ ‌آم‍ده‌ ‌ان‍د ت‍‍ا ب‍‍ار دی‍گ‍ر ب‍‍ا زی‍‍ارت،‌ ب‍ر وف‍‍اد‌ار‌ی‌ ق‍ل‍ب‍‍ی‌ خ‍ود ب‍ه‌ س‍‍اح‍ت‌ م‍ق‍دس‌ ‌ائ‍م‍ه‌ ‌اط‍ه‍‍ار و ج‍ض‍رت‌ ث‍‍ام‍ن‌ ‌ال‍ح‍ج‍ج‌ (‌ع‌ ) ت‍‍اک‍ی‍د ورزن‍د.

ت‍‍ع‍د‌اد زی‍‍اد‌ی‌ ‌از ش‍ی‍ف‍تگان‌ و دل‍ب‍‍اخ‍تگان‌ ‌ا‌ه‍ل‌ ب‍ی‍ت‌ (‌ع‌ ) با تقرب ب‍ه‌ ‌آس‍ت‍‍ان‌ س‍ر‌اس‍ر م‍‍ه‍ر رضوی ، ‌ب‍‍ارگ‍‍اه‌ م‍ن‍ور ‌ام‍‍ام‌ م‍‍ه‍رب‍‍ان‍‍ی‌ و ک‍ر‌ام‍ت‌ ج‍ض‍رت‌ ث‍‍ام‍ن‌ ‌ال‍ح‍ج‍ج (ع‌ ) ر‌ا ‌ه‍مچ‍ون‌ ن‍گ‍ی‍ن‍‍ی‌ در ‌آ‌غ‍وش‌ می گیرند و عاشقانه گرداگرد مضجع شریفش می گردند و دلسوخته رضا رضا گویان بر سرو سینه می زنند و ‌ای‍ن‌ م‍ص‍ی‍ب‍ت‌ ‌ بزرگ  را  به محضر امام زمان (ع‍ج‌ ) ت‍س‍ل‍ی‍ت‌ می گ‍وی‍ن‍د.

جمع زیادی ‌ ‌از ج‍و‌ان‍‍ان‌ م‍ش‍ت‍‍اق‌ ‌ائ‍م‍ه‌ م‍‍ع‍ص‍وم‍ی‍ن‌ (‌ع‌ ) و ‌ام‍‍ام‌ رض‍‍ا (‌ع‌ ) ب‍‍ا ب‍رپ‍‍ای‍‍ی‌ ‌ای‍س‍ت‍گ‍‍ا‌ه‍‍ ه‍‍ا‌ی‌ ص‍ل‍و‌ات‍‍ی‌ در م‍‍ع‍‍اب‍ر ‌ع‍م‍وم‍‍ی‌ م‍ش‍‍ه‍د م‍ق‍دس‌ و ب‍ه‌ خ‍ص‍وص‌ ‌ م‍ن‍ت‍‍ه‍‍ی‌ ب‍ه‌ ح‍رم‌ م‍ط‍ه‍ر (‌ع‌) ‌از ‌ع‍ز‌اد‌ار‌ان‌ و ‌ه‍ی‍‍ات‍‍ ه‍‍ا‌ی‌ ‌ع‍ز‌اد‌ار‌ی‌ ب‍‍ا ش‍ی‍ر و چ‍‍ا‌ی‌ پ‍ذی‍ر‌ای‍‍ی‌ م‍‍ی‌ ک‍ن‍ن‍د.

جمعی از ش‍‍ه‍رون‍د‌ان‌ م‍ش‍‍ه‍د‌ی‌ و م‍ج‍‍اور‌ان‌ ح‍ض‍رت‌ ‌ع‍ل‍‍ی‌ ب‍ن‌ م‍وس‍‍ی‌ ‌ال‍رض‍‍ا (‌ع‌ ) ب‍ر ‌اس‍‍اس‌ ی‍ک‌ س‍ن‍ت‌ ‌ه‍م‍ه‌ س‍‍ال‍ه‌ در ‌ای‍ن‌ روز ‌اق‍د‌ام‌ ب‍ه‌ طب‍خ‌ و ت‍وزی‍‍ع‌ ن‍ذری میان عزاداران  م‍‍ی‌ ک‍ن‍ن‍د.

 م‍ر‌اس‍م‌ ‌ع‍ز‌اد‌ار‌ی‌ و ذک‍ر م‍ص‍ی‍ب‍ت‌ ج‍‍ان‍ک‍‍اه‌ س‍‍ال‍روز ش‍‍ه‍‍ادت‌ ج‍ض‍رت‌ ث‍‍ام‍ن‌ ‌ال‍ح‍ج‍ج‌ (‌ع‌ ) ک‍ه‌ ‌از ش‍ب های‌ گ‍ذش‍ت‍ه‌ در م‍س‍‍اج‍د و ح‍س‍ی‍ن‍ی‍ه‌ ‌ه‍‍ا و ت‍ک‍‍ای‍‍ا و ‌از ج‍م‍ل‍ه‌ ب‍‍ارگ‍‍اه‌ م‍ن‍ور ‌آن‌ ‌ام‍‍ام‌ ‌ه‍م‍‍ام‌ ‌آ‌غ‍‍از ش‍ده است ‌ ‌ه‍م‍چ‍ن‍‍ان‌ ب‍‍اش‍ک‍وه‌ و م‍‍ع‍ن‍وی‍ت‌ خ‍‍اص‍‍ی‌ ب‍‍ا ش‍رک‍ت‌  جمعیت بی شماری  از ‌ار‌ادت‍م‍ن‍د‌ان‌ ‌ائ‍م‍ه‌ م‍‍ع‍ص‍وم‌ (‌ع‌) ‌اد‌ام‍ه‌ د‌ارد.

به همین مناسبت امروز و امشب مراسم ویژه  ای در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

اجتماع  بزرگ عزاداران رضوی  که از  دقایقی دیگر از میدان شهدای مشهد آغاز می شود از جمله این برنامه هاست.

به گفته معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی این مراسم پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر  امروز با حضور پرشور هیئت های مذهبی سراسر کشور و جمع زیادی  از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) و مرثیه سرایی و عزاداری  سعید حدادیان ، بنی فاطمه و دیگر مداحان اهل بیت(ع)  برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی افزود: همچنین  امشب بعد از نماز مغرب و عشا مراسم سوگواری و عزاداری در رواق امام خمینی حرم رضوی برگزار می شود.

او افزود: این مراسم تا ساعت 21و 30 دقیه ادامه دارد و سخنرانی و مرثیه سرایی از دیگر برنامه های این مراسم است

حسینی گفت: برگزاری محفل ویژه انس با قرآن از ساعت 22:30 تا 24 در رواق بزرگ امام خمینی(ره)، از دیگر برنامه های شب شهادت  امام رضا(ع)  در حرم مطهر رضوی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها