پزشکان دانشگاه استنفورد در یک مطالعه جدید تاکید‌کرده‌اند که هورمون تستوسترون در مردان از تاثیرگذاری واکسن آنفلوآنزا می‌کاهد.
کد خبر: ۶۲۹۷۸۳

به گزارش ایسنا، طبق بررسی‌های پزشکان، هورمون مردانه تستوسترون موجب می‌شود ژن‌های سیستم ایمنی بدن مقدار آنتی‌بادی‌های کمتری در واکنش به واکسن آنفلو‌آنزا تولید کنند به همین دلیل تاثیر پیشگیرانه این واکسن در مردان کمتر از زنان است. در واقع، واکنش‌های ایمنی بدن مردان به واکسن و عفونت به طور معمول در مقایسه با زنان ضعیف‌تر است. به طور مثال، مردان در برابر عفونت‌های قارچی، ویروسی و باکتریایی نسبت به زنان آسیب‌پذیرتر هستند و سیستم ایمنی مردان به واکسن‌های آنفلو‌آنزا، یرقان، هپاتیت و بسیاری دیگر از بیماری‌ها به سرعت پاسخ نمی‌دهد. این محققان تاکید می‌کنند: گروهی از ژن‌ها در مردان وجود دارد که وقتی فعال می‌شوند، سیستم ایمنی آنان واکنش ضعیفی به واکسن آنفلوآنزا نشان می‌دهد در حالی که این ژن‌ها در زنان وجود ندارد.

دیر خوابیدن کودکان ترس شبانه می‌آورد

یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این‌که ترس شبانه و کابوس،‌ دو اختلال شایع خواب بویژه در کودکان است، گفت: کودکانی که دیر می‌خوابند به طور ناگهانی از خواب بیدار می‌شوند و بی‌هدف گریه و پرخاشگری می‌کنند و بعد دوباره به خواب می‌روند.

غلامرضا زمانی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در ترس شبانه، کودک موقع بیدار شدن ناگهانی کسی را نمی‌شناسد و صبح موقع بیدار شدن نیز چیزی به یاد نمی‌آورد. در صورتی که بتوان با حفظ بهداشت خواب، مشکل را برطرف کرده، نیازی به درمان وجود ندارد، اما در صورتی که این روند ادامه داشته باشد باید کودک تحت دارو درمانی پزشک قرار گیرد. وی فلج خواب را یکی از اختلالات خواب عنوان کرد که بر اثر شل شدن و فلج عضلات اتفاق می‌افتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها