نبض سیاست

اظهارات حجاریان با استبداد همسویی دارد

نایب رئیس مجلس به اظهارات تازه سعید حجاریان، از نظریه‌پردازان اصلاح‌طلب درباره اختیار دولت برای انحلال پارلمان پاسخ داده و گفته است: حجاریان خوب می‌داند مجلس نماد مردم‌سالاری رشد یافته است.
کد خبر: ۶۲۷۷۰۴
اظهارات حجاریان با استبداد همسویی دارد

به گزارش فارس، محمدرضا باهنر تاکید کرده است: بالاخره آقای حجاریان در شرایط فعلی سخنانی را مطرح کرده‌اند که البته چندان هم مهم نیست و نباید به آن دامن زد.

وی افزود: در سال 1368 که آقای حجاریان هم آن را به خاطر دارند، بحث ارائه اختیار انحلال مجلس مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت. با این حال رهبر معظم انقلاب از اختیارات خود در جایگاه ولایت استفاده کرده و موضوع را عملا مسکوت کردند و دیگر چنین مساله‌ای مطرح نشد.

حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: آقای حجاریان از روی بیکاری این حرف‌ها را می‌زند، چرا که این اظهارات خلاف قانون اساسی است.

اکرمی با بیان این‌که اظهارات اخیر حجاریان نشان می‌دهد که وی خیلی بیکارتر از گذشته شده است، تاکید کرد: حرف‌های حجاریان درباره انحلال مجلس، گرچه به روابط مجلس و دولت لطمه‌ای نمی‌زند، اما به نفع دولت آقای روحانی نیست.

جواد جهانگیر‌زاده، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان این‌که قالب اظهارات حجاریان غیردموکراتیک است، گفت: در سال 68 وقتی بحث بازنگری در قانون اساسی مطرح بود، برخی پیشنهاد دادند که شرایط انحلال مجلس برای ولی‌فقیه فراهم باشد، اما مقام معظم رهبری به طور جدی با این پیشنهاد مخالفت کرده و تأکید کردند این پیشنهاد باید از دستور خارج شود، چراکه معظم‌له مجلس را عصاره ملت می‌دانند.حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، نماینده مردم شاهرود نیز با بیان این‌که ذائقه حجاریان بیشتر با استبداد همسویی دارد تا دموکراسی، تصریح کرد: انحلال مجلس مقدمه‌ای برای مراحل بعدی است که در اذهان نظریه‌پردازان اصلاح‌طلب دنبال می‌شود.

 ماجرای اظهارنظر فیسبوکی محسن هاشمی

انتشار مطالبی در یکی از صفحات منتسب به محسن هاشمی که در آن سیاست‌های افزایش جمعیت نقد شده، واکنش وی را در پی داشته است.

محسن هاشمی با تکذیب انتساب این مطالب به خود گفته است: نه خودم در فیسبوک صفحه‌ای دارم و نه در جریان سیاست سایت‌های هواداران هستم.

به گزارش سایت بهارنیوز، وی به طنز گفت: حتی وی‌پی‌ان هم ندارم که به این صفحات سرک بکشم.

پیشنهاد آیت‌الله مکارم برای افزایش جمعیت

در حالی که رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با ارائه آماری نسبت به رشد منفی جمعیت جوان 15 تا 29 سال هشدار داده است، آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید هم گفته که وضع جمعیت رو به خطر می‌رود.

وی بیان کرده است: برای این‌که از این وضع نجات پیدا کنیم، باید خانواده‌ها فرزندان بیشتری داشته باشند، به‌گونه‌ای که هر خانواده ایرانی حداقل باید «سه فرزند» داشته باشد.

به گزارش مهر، او این را هم گفته است که غربی‌ها با تبلیغات و فریبکاری باعث شدند تا زنان و مردان در ایران خود را عقیم کنند، طوری که الان چند میلیون زن و مرد، که به طور مصنوعی عقیم شده‌اند در جامعه وجود دارند.

ابراز تمایل یک سناتور آمریکایی برای سفر به ایران

بی‌بی‌سی مدعی شد یک سناتور آمریکایی که ادعا کرده به تازگی با نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت‌وگو کرده، می‌خواهد در خصوص رابرت لوینسون مامور سابق اف‌.بی.آی که در ایران ناپدید شده است، به کشورمان سفر کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بیل نلسون، سناتور ایالت فلوریداست، جایی که خانواده لوینسون هم در آن اقامت دارند.

حکم فیروزآبادی برای مصلحی

با حکم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد، به ریاست سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس منصوب شد.

به گزارش فارس، در حکم سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی برای مصلحی آمده است: امید است با توجه خاص که شایسته پیروان امامت و ولایت و دلسوختگان انقلاب اسلامی و سربازان فرماندهی معظم کل‌قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) است، وظایف محوله را انجام دهید و در همه امور رعایت امانت و تقوی را بنمایید.

ادعای دیدار ولایتی و جان کری

هرچند تهران بارها ادعاها درباره دیدار محرمانه مقامات کشورمان با دیپلمات‌های آمریکایی در عمان را تکذیب کرده اما به‌تازگی روزنامه فرانسوی لیبراسیون گزارشی در مورد دیدارهای مخفی طی سال‌ها اخیر، میان نمایندگان ایران و آمریکا در عمان منتشر کرده و مدعی شده در برخی از این گفت‌وگوها علی‌اکبر ولایتی و جان‌کری سناتور آن زمان، شرکت داشته‌اند ولی به‌طور کلی مسیر مذاکرات را ویلیام برنز دیپلمات برجسته آمریکایی هدایت می‌کرده است.

به گزارش انتخاب، این دیدارها بین سال‌های ٢٠١٠ و ٢٠١٣ انجام گرفته و در جریان آن علی‌اکبر صالحی، ولایتی را همراهی کرده است.

ترور فرمانده سپاه ایران در سریال آمریکایی

سریال آمریکایی «میهن» که یک سریال جاسوسی محسوب می‌شود، این روزها برای نزدیکی تهران و واشنگتن یک دردسر به‌شمار می‌رود. فصل سوم این سریال در مورد توطئه آمریکا برای ترور فرمانده سپاه ایران و جایگزینی او با یک مامور سیاست.

به گزارش انتخاب، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در این رابطه نوشت: سریال «میهن» به اندازه کافی قابلیت ضربه به روابط ایران و آمریکا را دارد.

فواز گرگز، کارشناس حوزه خاورمیانه در دانشگاه اقتصاد لندن هم گفته: سریال «میهن» سدی در مقابل هرگونه تلاش در جهت پر کردن شکاف بین دو کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
جهاندیده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
۰
۰
اصلاح طلبان گویا از گذشته درس نمی گیرند. چیزی به نام اسیب شناسی و ارزیابی رفتارها و اقدامات گذشته در بین آنها معنی ندارد. چند بار از یك مسیر غلط باید رفت و به كشور خسارت وارد كرد؟
اصولگرایان
Germany
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
۰
۰
برادر عزیز در زمان اصلاح طلبها اقلا وضع اقتصادی خوبی داشتیم خوشبختانه اصولگرایان نشان دادند كه در اقتصاد ضعیفند در این مورد كه معلومه كیا امتحانشونو پس دادند
سانسور
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
۰
۰
جام جم سانسوری مطالبی كه به نفع اصولگرایان نیست چاپ نمیكنی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نیازمندی ها