رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان نسبت به رشد منفی جمعیت جوان 15 تا 29 سال هشدار داد و گفت: اشتغال و ازدواج مشکل عمده ده میلیون جوان ایرانی است.
کد خبر: ۶۲۷۶۱۰

به گزارش ایسنا، محمدتقی حسن‌زاده در نشست تخصصی پژوهش و برنامه ریزی در حوزه جوانان، چالش‌ها و راهکارها که با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان مسائل جوانان سراسر کشور برگزار شد، افزود: براساس سرشماری صورت گرفته 23 میلیون و 694 هزار و 194 نفر از جمعیت بیش از 75 میلیونی کل کشور را جوانان 15 تا 29 سال تشکیل می‌دهند.

حسن‌زاده با تاکید بر این‌که بحران و نیاز جمعیتی و چالشی کشور ما در این رده سنی بیش از دیگر سنین متمرکز شده است، تصریح کرد: باید با بسیج عمومی و همکاری تمامی دستگاه‌ها و فعالان حوزه جوانان برای این جمعیت ده میلیونی برنامه‌ریزی کنیم و مسائل آنان را حل کنیم.رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت جوانان نرخ بیکاری جمعیت پانزده تا بیست‌ونه ساله کشور را 23.95 درصد دانست و اظهار کرد: از این تعداد 40.31 درصد زنان و 20.06 درصد مردان هستند.

ایجاد کلینیک‌های کنترل خشم برای جوانان

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز از ایجاد کلینیک‌های کنترل خشم در خانه‌های سلامت شهرداری خبر داد و گفت: هفته آینده وزارت جوانان با معاونت اجتماعی شهرداری تهران برای راه‌اندازی کلینیک‌های کنترل خشم جوانان تفاهم‌نامه امضا خواهد کرد.

به گزارش مهر، محمود گلزاری با تاکید براین‌که کارهایی که تا کنون در خصوص جوانان انجام شده نمایشی و جشنواره‌ای بوده که نتیجه آن بالا رفتن سن ازدواج و افزایش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: در موضوع ازدواج برنامه‌های خوبی مطرح است و تا دو هفته آینده شرایط مراکز مشاوره‌ای ازدواج را روشن خواهیم کرد.

خشونت، اعتیاد و طلاق آسیب مهم جوانان

گلزاری خشونت، اعتیاد و طلاق را سه آسیب مهم حوزه جوانان دانست و خاطرنشان کرد: هفته آینده تفاهم‌نامه‌ای درباره ایجاد کلینیک‌های کنترل خشم در خانه‌های سلامت با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران به‌امضا می‌ر‌سانیم.

وی با بیان این‌که در حوزه هویت جوانان درصدد شناساندن هویت ملی و انقلابی به جوانان هستیم، افزود: با رئیس سازمان میراث فرهنگی جلساتی را برگزار کرده و بزودی در بحث هویت دینی و ملی کشور درصدد شناسایی جاذبه‌های هر استان هستیم سپس راهکارهای معرفی این آثار را در قالب تورهای ویژه گردشگری جوانان ارائه خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها