در این درگیری 2 نفر از سارقان مسلح به هلاکت رسیدند

درگیری مسلحانه برای نجات 2 گروگان خردسال

درپی ربوده شدن دو کودک خردسال در زاهدان از سوی دزدهای مسلح، ماموران در یک درگیری مسلحانه دو نفر از آدم رباها را کشته و گروگان ها را نجات دادند.
کد خبر: ۶۲۶۷۸۶

به گزارش جام‌جم، روز شنبه مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 زاهدان تماس گرفت و از چهار مرد مسلح شکایت کرد. در پی این تماس و اعزام ماموران به محل، مشخص شد سارقان مسلح از او سرقت کرده و با یک خودرو متواری شده‌اند.

به این ترتیب تحقیقات پلیس برای دستگیری متهمان آغاز و معلوم شد سارقان از مجرمان حرفه‌ای هستند.

در ادامه، پاتوق‌های احتمالی دزدهای فراری زیرنظر گرفته شد. ساعاتی بعد ماموران اطلاع یافتند متهمان فراری یک مرد و دو فرزند خردسال او را مسلحانه ربوده و هنگام انتقال آنها به مخفیگاهی در زاهدان، مرد میانسال (پدرکودکان) موفق به فرار شده اما دو کودک وی نزد آدم‌رباها باقی مانده‌اند.

در ادامه پدر کودکان با حضور در پلیس آگاهی عنوان کرد، ربایندگان با وی تماس گرفته و برای آزادی فرزندانش 200 میلیون تومان خواسته‌اند.

ماموران انتظامی استان سیستان و بلوچستان با همکاری ماموران قرارگاه قدس سپاه پاسداران و بسیج، جستجوهای ویژه‌ای را برای دستگیری سارقان گروگانگیر آغاز کردند تا این که معلوم شد متهمان در خانه‌ای در شیرآباد زاهدان مخفی شده‌اند.

ماموران، عصر یکشنبه مخفیگاه متهمان را محاصره کردند و با اخطار به آنها خواستند دو گروگان خردسال را رها و خود را تسلیم کنند، اما متهمان به سوی ماموران آتش گشودند و پلیس نیز به تیراندازی متقابل دست زد. این درگیری تا بامداد دیروز ادامه داشت تا این که دو نفر از متهمان با شلیک گلوله پلیس به هلاکت رسیدند و ماموران دو متهم دیگر را دستگیر کرده و دو پسر ده و یازده ساله را نجات دادند.

عملیات 15 ساعته

سرهنگ ابراهیم قربان‌زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این باره گفت: خوشبختانه به دو گروگان آسیبی نرسیده و آنها تحویل خانواده‌هایشان شدند. وی افزود: عملیات رهایی گروگان‌ها 15 ساعت طول کشید و با همکاری ماموران انتظامی، قرارگاه قدس سپاه پاسداران و بسیج انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل پرونده و به دستور قضایی، اجساد دو گروگانگیر که از دزدان مسلح سابقه‌دار بودند به پزشکی قانونی منتقل شد. دو همدست دیگر آنها نیز تحویل پلیس آگاهی شدند که در بازجویی اولیه از آنها مشخص شد این افراد در چند شهر کشور نیز دست به سرقت مسلحانه زده و در نهایت دو کودک را هم گروگان گرفتند تا از خانواده‌های آنها اخاذی کنند که ناکام ماندند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: در پاکسازی از محل درگیری، تعدادی سلاح و مهمات متعلق به متهمان نیز کشف شد. برای متهمان قرار قانونی صادر شده است. تحقیقات تکمیلی از آنها نیز ادامه دارد.

معصومه ملکی / گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها