وزیر خارجه ایران با اشاره به اقدامات مرتبط با تحریم‌های‌ آمریکا تصریح کرد که با جدیت مذاکرات ژنو را دنبال می‌کنیم و در برابر هر اقدام نامناسب، واکنش مناسب، حساب شده و هدفمند نشان می‌دهیم.
کد خبر: ۶۲۶۰۵۰
با جدیت مذاکرات ژنو را دنبال می‌کنیم

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در واکنش به اقدامات اخیر آمریکا در خصوص تحریم‌های ایران گفت: در چند روز گذشته اقدامات نامناسبی از سوی آمریکایی ها صورت گرفت که ما به شکل مقتضی و با در نظرگرفتن همه جوانب امر به آن پاسخ دادیم.

وی ادامه داد: البته برخی دوستان که دل خوشی از برنامه اقدام ژنو نداشتند مرگ زودرس آن را اعلام کرده‌اند که بیشتر بیان خواست تا واقعیت است.

ظریف در ارتباط با توافق ژنو گفت: ما با جدیت مذاکرات ژنو را دنبال می کنیم و البته در برابر هر اقدام نامناسب و غیرسازنده (حتی اگر نقض توافق هم نباشد) واکنش مناسب، حساب شده، هدفمند و هوشمندانه نشان خواهیم داد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به توافق نهایی تصریح کرد: مذاکره و رسیدن به نتیجه، کار دشواری است و حتما فرازونشیب فراوان دارد. این را هم از روز اول پیش بینی کرده بودیم.

وی با اشاره به وظیفه مهم تیم مذاکره کننده برای پیگیری منافع ملی تأکید کرد: ضمناً دوستانی که با استفاده از سکوت ضروری ما، مشغول خرده گیری از کنار گود هستند هم حتما می‌دانند که فرمایشاتشان همگی جواب دارد ولی تیم مذاکره کننده وظیفه مهمتری برای پیگیری منافع ملی دارد و پاسخ عمومی به برخی موارد را فعلا به مصلحت نمی داند و آماده است در برابر اتهامات ناروا و غیرمنصفانه بخاطر منافع ملی سکوت کند ولی در زمان مناسب به همه ایرادها و ابهامات پاسخ خواهیم داد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
زنده باشی مرد روزهای سخت.
حیدر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
سالی كه نكوست از بهارش پیداست........این هنوز از نتایج سحر است. آقای ظریف خدا پشت و پناهت باشد مذاكرات را باجدیت دنبال كن ولی تو را به خدا خوشبین نباش حتی به روسیه وچین چه برسد به اونای دیگه.
تركمان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
وزیر محترم امور خارج كشور عزیز ایران

از حضور جنابعالی در كابینه رئیس محترم جمهور خرسندم و خسته نباشید .از خداوند منان طلب سلامتی مادر گرامیتان را خواسته و امید است كسالت ایشان برطرف و نگرانی جنابعالی برطرف شود و ما شاهد روحیه خوب و پركار وزیر محترم باشیم . از اینكه با كوشش و سعی وافر جنابعالی در رفع مشكل مذاكرت هسته ای چندین ساله را با درایت و مدبرانه حل می نمائید كمال تشكر و بنده بعنوان یك ایرانی از زحمات جنابعالی و تیم همراه تشكر مجدد داشته و از خدای منان سلامتی و پشكاری مستمر برای جنابعالی طلب می نمایم. همانگونه كه رهبر عزیز فرمودند شما فرزندان انقلاب هستید و خواهید بود . با پشتیبانی رهبر گرامی این مهم را تا آخر به پیش ببرید و دعای ملت یاری شما خواهد بود

تركمان
هسته ای
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
با فرمایشات شما؛ آمریكا یقین پیدا كرد كه عقب نشینی خواهیم كرد
مردعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
صمیمانه ارزوی توفیق و سربلندی ایران عزیز را دارم و از شما بابت تلاشهای بی وقفه سپاسگزارم
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
این تحریم ها به نفع بانكها و دولتهای خارجی بوده و هست و قطعا خیلی از آنها از كاهش تحریمها استقبال نمی كنند چون منفعت آنها در ادامه تحریم هاست . حال باید پرسید كه ما گفتگو می كنیم تا بیشتر تحریم نشویم ؟ آیا دیگر چیزی هم برای تحریم كردن هم باقیمانده است ؟ شاید برخی مسئولان كشور می ترسند كه نكند غرب نفس كشیدن را تحریم كند و با این استدلال به گفتگو با غرب نشسته اند تا جلوی ترحیم های جدیدتر را بگیرند ؟ به نظر می رسد غرب باید بفهمد كه وقتی آب از سر ملت ایران گذشت چه یك وجب چه 100 وجب برای ملت فرقی نمی كند و مردم منتظر پاسخ قاطعتر به سنگ اندازی غربیها هستند ..............
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
اگه این افراطی های ایرانی و امریكایی بذارن آب خوش از گلوی ما مردم زجر كشیده ایران پایین بره و بازهم مثل گذشته های دور همه چی ارزون بشه . امین یا رب العالمین
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
به خدا دیگه خسته شدیم . از گرونی . از درامد كم . دیگه از چی باید بكشیم ؟ دیگه طاقت تحریم های بیشتر رو نداریم . اگه توافق نهایی صورت نگیره و مثل گذشته لج و لجبازی صورت بگیره , با تحریمهای بیشتر اینبار دیگه اوضاع اقتصادی مملكت متلاشی میشه و ما مردم كم درآمد عملاً مُرده به حساب میایم.بعد از مذاكرات اولیه, رسانه ها موج امیدواری دادن و همه از رفع تحریمها و آزادسازی پولهای بلوكه شده ایران خبر دادن ! اما متاسفانه نه تنها این چیزهای خوب اتفاق نیفتاد بلكه دوباره شاهدیم كه میخواهیم تحریم بیشتری بشیم .امیدوارم تیم مذاكره كننده كاری نكنن كه همه چیز پیچیده تر بشه! من قبل از اینكه انرژی هسته ای بخوام,نون میخوام.بدست آوردن انرژی هسته ای به قیمت فلاكت مردم حلاوتی نداره !
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
اقا سهیل به چه قیمتی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها