سرمربی پرسپولیس در هفته‌های نوزدهم و بیستم حق نشستن روی‌نیمکت تیمش را ندارد

دایی به خاطر «قهرمانی» محروم شد

پرسپولیس در شرایطی گام به هفته هجدهم لیگ برتر می‌گذارد که کمیته استیناف فدراسیون فوتبال دیروز علی دایی را به دلیل شکایت باشگاه سپاهان اصفهان پیرامون موضوع محسن قهرمانی، به دو جلسه محرومیت و پرداخت هفت میلیون تومان محکوم کرد.
کد خبر: ۶۲۵۱۶۲

در آستانه دیدارهای هفته هجدهم، دیروز کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اعتراض علی دایی پیرامون رای صادر شده علیه او درباره بازی با سپاهان را رد و سرمربی پرسپولیس را به پرداخت 70 میلیون ریال جریمه نقدی و دو جلسه محرومیت از همراهی سرخپوشان محکوم کرد. کمیته استیناف دایی را به‌دلیل اظهارات شبهه‌برانگیز پس از بازی با سپاهان یعنی «داور مسابقه به سمت تیم مقابل غش کرده» و «من که شماره حساب تو (داور مسابقه) و رفقایت را نمی‌دانم» و «من دیشب با کادر فنی جلسه گذاشتم و به آنها گفتم قهرمانی (داور مسابقه) به سمت آنها غش‌کرده است» مستوجب این حکم دانسته است. این رای به‌دنبال شکایت باشگاه سپاهان از پرسپولیس صادر شده و رای پرونده جنجالی اتهام‌های وارده به محسن قهرمانی، داور مسابقه سپاهان ـ پرسپولیس هنوز اعلام نشده است.

البته دیروز باشگاه پرسپولیس باز هم به حکم صادره کمیته استیناف اعتراض کرد و آن را ناعادلانه‌دانست.

به هر ترتیب هفته هجدهم لیگ برتر طی امروز و فردا با برگزاری شش دیدار آغاز می‌شود و در این میان پرسپولیس در حالی فردا (جمعه) به مصاف مس کرمان می‌رود که در فصل جاری لیگ نه فقط در بازی‌های خارج از تهران، هیچ تیمی را شکست نداده، بلکه در کرمان هم هیچ‌گاه موفق به شکست مس نشده است. آیا این دو رکورد تلخ در این بازی شکسته خواهد شد؟ دیدار مس و پرسپولیس، دیداری است که سه امتیاز آن هم می‌تواند باعث فرار شاگردان مظلومی از قعر جدول و هم صعود احتمالی دایی و شاگردانش به صدر جدول یا دست‌کم تثبیت جایگاه سومی آنها شود.گرچه تا اینجای کار و بر خلاف چند فصل گذشته، باد به پرچم پرسپولیس وزیده است، اما تیم علی دایی هرقدر کارنامه درخور توجهی داشته باشد نمی‌تواند چشم بر نتیجه ضعیف پیروز نشدن در تمام دیدارهای خارج از تهران در این فصل ببندد. علاوه بر این پرسپولیس از سال 86 که مس به سطح اول فوتبال ایران صعود کرد تاکنون در کرمان این تیم را شکست نداده است؛ دو آماری که هم می‌تواند باعث تخریب روحیه شاگردان دایی شود و هم انگیزه آنها را مضاعف کند.

نکته جالب توجه دیگر این بازی حضور پرویز مظلومی در راس کادر فنی مس کرمان است؛ مربی که در دو هفته گذشته چهار امتیاز اندوخته و تداعی‌کننده پیروزی پیاپی استقلال در شهرآوردهای پایتخت است.

در دیگر بازی‌های قابل توجه این هفته، امروز سپاهان پذیرای گسترش فولاد تبریز است، فردا تراکتورسازی و نفت تهران؛ تیم‌های اول و دوم جدول به ترتیب در تبریز و تهران میزبان ذوب آهن اصفهان و داماش گیلان هستند. همچنین فولاد خوزستان از دیگر تیم‌های بالای جدول میزبان صبای قم است.

دایی: جایگاهمان را حفظ می‌کنیم

علی دایی، سرمربی پرسپولیس در‌ آستانه این دیدار گفت: بازی بسیار سخت و حساسی در پیش داریم، اما خیلی خوب تمرین کردیم و نگران نیستیم.

وی در گفت‌وگو با فارس افزود: می‌خواهیم به صدر جدول برسیم. به نظرم مس کرمان نیم فصل دوم را خیلی خوب شروع کرده و تا حد زیادی خودش را ترمیم کرده است. مطمئن باشید مس برای فرار از انتهای جدول به‌دنبال این است که مقابل ما به نتیجه برسد. البته ما به هیچ‌عنوان دوست نداریم جایگاه خود را در بالای جدول از دست بدهیم و برای همین با تمام قدرت به میدان خواهیم رفت.

دایی درباره پیروز نشدن تیمش در بازی‌های خارج از خانه گفت:باید هرچه سریع‌تر روندی متعادل را در پیش بگیریم و در خانه و خارج از خانه به امتیازهای دلخواه برسیم. تمام سعی و تلاشمان این است که مس را در خارج از خانه شکست دهیم و با امتیاز کامل به بالای جدول نزدیک شویم.

مظلومی: حضور دایی به پرسپولیس کمک می‌کند‌

پرویز مظلومی، سرمربی تیم فوتبال مس کرمان به مهر گفت: تیم ما شرایط خوبی دارد و بازیکنان هم از انگیزه بالایی برای دیدار با پرسپولیس برخوردارند. در نیم فصل دوم تیم ما با نشاط و شادابی بیشتری تمرین کرد و هدف بازیکنان این است که در دیدارهای باقیمانده امتیازات لازم را برای پایان فصل کسب کنند.

پرویز مظلومی در مورد شرایط پرسپولیس گفت: به هیچ وجه دوست ندارم کسی در فوتبال محروم باشد. حضور علی دایی در کنار زمین می‌تواند هم به جذابیت‌های بازی اضافه و هم به تیم پرسپولیس کمک کند؛ چرا که مربی روی نیمکت و از کنار زمین به بازیکنانش آرامش می‌دهد.

سرمربی تیم فوتبال مس کرمان درباره شرایط پرسپولیس هم گفت: این تیم شرایط خیلی خوبی دارد و تلاش می‌کند عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. قطعا آنها برای کسب سه امتیاز به کرمان خواهند آمد و می‌خواهند از کورس قهرمانی عقب نیفتند.

محرومان هفته

پرسپولیس: حمیدرضا علی‌عسگر،استقلال: جواد نکونام و امیرحسین صادقی، راه‌آهن: رضا خالقی‌فر، پیروز قربانی، مهدی زارع و منصور ابراهیم‌زاده (سرمربی)، سایپا: کاوه رضایی و سجاد مشکل‌پور، فجرسپاسی: محمد انصاری و سیامک کوهنورد، سپاهان: علی حمودی، صبای قم: محسن بیات، ذوب‌آهن: مهدی رجب‌زاده، مس کرمان: آرمان شهدادنژاد و محمد آبشک، استقلال خوزستان: محمود تیغ‌نورد، گسترش فولاد: خالد شفیعی، تراکتورسازی: میلاد فخرالدینی، ملوان: امیرحسین فشنگچی، داماش گیلان: رضا کاردوست.

برنامه هفته هجدهم

پنجشنبه: بیست و یکم آذرماه

سایپا ـ استقلال خوزستان، داور: قاسم واحدی

سپاهان اصفهان ـ گسترش فولاد، داور: یدالله جهانبازی

جمعه: بیست و دوم آذرماه

مس کرمان ـ پرسپولیس، داور: احمد صالحی

نفت تهران ـ داماش گیلان، داور: جمشید دانش‌مهر

ملوان بندرانزلی ـ راه‌آهن، داور: شاهین حاج بابایی

تراکتورسازی تبریز ـ ذوب‌آهن اصفهان، داور: حسین زرگر

فولاد خوزستان ـ صبای قم،داور: موعود بنیادی‌فر

شنبه: بیست و چهارم آذر

استقلال تهران ـ فجر سپاسی، داور: اشکان خورشیدی

*دیدار استقلال ـ فجر ساعت 16 و 20 دقیقه و دیگر بازی‌ها از ساعت 15 آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها