شاگردان امیر قلعه‌نویی با برتری مقابل کاسپین قزوین، حریف ملوان شدند

پیروزی ضعیف استقلال در جام حذفی

پس از هفته‌ها وقفه، سرانجام استقلال کار خود را در جام حذفی آغاز کرد؛ جایی که در مرحله یک شانزدهم نهایی این رقابت‌ها در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی‌ یک بر صفر تیم دسته دومی کاسپین قزوین را شکست داد.
کد خبر: ۶۲۴۷۱۳

رقابت‌های جام حذفی در حالی که برای برخی تیم‌ها به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده است، دیروز با حضور تیم مدعی استقلال حال و هوای دیگر یافت. آبی‌های تهران که به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌‌های فشرده در لیگ برتر فرصتی برای حضور در جام حذفی نداشتند در مقابل اندک تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی حرف چندانی را برای گفتن نداشت تا فضای سرد ورزشگاه بر کلیت بازی نیز تاثیر بگذارد. تیم لیگ دسته دومی کاسپین فزوین در حالی به مصاف استقلال رفت که پیش از این در مرحله یک سی و دوم نهایی تیم شهدای ارتش اصفهان را شکست داده بود، بازیکنان این تیم پا به پای استقلال دویدند و در نهایت روی یک ضربه ایستگاهی دروازه خود را باز شده دیدند.

اما استقلال در حالی در این دیدار به برتری دست یافت که پس از سه فصل در یک دیدار رسمی خبری از مهدی رحمتی به عنوان دروازه‌بان اصلی در ترکیب آبی‌پوشان نبود و امیر قلعه‌نویی در این بازی به سنگربان جوان خود حسین حسینی میدان داد. علاوه بر این قلعه‌نویی به بازیکنانی چون پژمان منتتظری، جی لوئید ساموئل و آرش برهانی میدان نداد و در حالی که میانه میدان را به آندرانیک تیموریان و جواد نکونام سپرده بود، مجید غلام نژاد خرید زمستانی خود را به همراه بازیکن جوانی به نام ایمان باصفا از ابتدا به میدان فرستاد. همچنین در شرایطی که کبه بازیکن جدید خارجی این تیم نیز در دقایق ابتدایی مصدوم شد و جای خود را به مهرداد اولادی داد، این بازیکن شمالی در دقیقه 41 روی ارسال هاشم بیگ‌زاده دروازه حریف نارنجی‌پوش را گشود تا نخستین گل خود را برای استقلال به ثمر برساند.

سرمربی کاسپین: راه نفوذ استقلال را بستیم

در پایان این دیدار نادریان، سرمربی تیم کاسپین قزوین گفت: از مردم خوب قزوین تشکر می‌کنم که در این سرما به تهران آمدند و ما را تشویق کردند و امیدوارم در بازی‌های خانگی هم همین طور ما را تشویق کنند.

وی افزود: استقلال را خوب آنالیز کرده‌ بودیم و می‌دانستیم از چه راه‌هایی به گل می‌رسند. آن‌ راه‌ها را بستیم و فکر می‌کنم حریف دو، سه موقعیت گل بیشتر نداشت. بازیکنان من هم با جان و دل کار کردند و فضاهای پشت دفاع حریف را که فکر می‌کردیم از آنها می‌توانستیم استفاده کنیم، خوب شناخته بودند. بازیکنان ما جوان و کم‌تجربه بودند و ما فکر می‌کنیم اگر کمی تجربه بیشتری داشتیم، می‌توانستیم در این بازی به موفقیت برسیم.

جدول ادامه جام حذفی چگونه است؟

استقلال با این برد در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ملوان بندر انزلی خواهد رفت. با توجه به این‌که ملوانی‌ها نیز در مرحله قبل در انزلی یک بر صفر مس رفسنجان را شکست دادند، بنابراین مکان برگزاری دیدار این دو تیم با قرعه‌کشی مشخص خواهد شد. دیدار که برنده آن در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف ذوب‌آهن اصفهان برود.

از طرفی برنده دیدار مس کرمان ـ نفت امیدیه با صنعت نفت آبادان مسابقه خواهد داد تا در نهایت از بین این سه تیم، یکی حریف یکی از تیم‌های ملوان، استقلال و ذوب‌آهن در نیمه‌نهایی شود. اما در سوی دیگر جدول پرسپولیس در یک چهارم نهایی با فولاد خوزستان بازی می‌کند و راه‌آهن نیز با برنده تراکتورسازی ـ نفت مسجدسلیمان مسابقه می‌دهد تا از بین سه تیم برتر اخیر، یک تیم در نیمه‌نهایی حریف برنده مصاف فولاد ـ پرسپولیس شود.

صالح: از استقلال انتظار بازی بهتری داشتیم

مجید صالح، مربی استقلال پس از پایان بازی گفت: ماهیت جام حذفی این است. تیم‌هایی مثل ما که به تیم‌های پایین‌تر مثل کاسپین می‌خورد همین است. کاسپین خوب بازی می‌کرد. بازی همیشگی‌‌مان را انجام ندادیم. فلسفه روز فوتبال دنیا همین است. بالاخره تیم‌هایی که از این دسته وارد می‌شوند با تمام وجود و موجودی خود می‌آیند و آنها می‌خواستنند در نیمه اول گل نخوردند.

وی ادامه داد: نیمه دوم بازی متعادل بود و خوب حمله کردند و ما باید بیشتر تلاش می‌کردیم و می‌خواستیم شرایط چند بازیکن جدید را بسنجیم. ناراحت شدم آن شرایط برای کبه پیش آمد. ایمان با صفا هم خوب بود. ما هم به آن صورت از بازی راضی نیستیم و به یک سری از بازیکنان استراحت دادیم تا به سری از بازیکنان بازی برسد.

انتظار‌مان بیشتر از تیم خودمان بود. فاصله فوتبال اروپا با ما زیاد است. کیفیت آنها با فرق دارد و باید ببینید که چطور تیم دسته یکی آنها با لیگ برتری بازی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها