شب بزرگ‌ترین کتاب‌شناس ایرانی

مراسم بزرگداشت و شب محمدتقی دانش‌پژوه، بزرگ‌ترین کتاب‌شناس ایران در جهان علم و دانش امروز بعدازظهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۴۵۷۹

به گزارش فارس، در این مراسم استاد سیدعبدالله انوار، نوش‌آفرین انصاری، کامران فانی، اکبر ایرانی، فریبا افکاری، محمد دانش‌پژوه و قدرت‌الله پیشنماز‌زاده حضور خواهند داشت و در این شب سخنرانان درباره وجوه گوناگون زندگی استاد دانش‌پژوه سخن خواهند گفت.

محمدتقی دانش‌پژوه متولد 1290 در آمل است که تحصیلات خود را نزد پدرش که یکی از مجتهدان و تحصیلکردگان نجف بود به پایان رساند و در قم و تهران نزد آیات عظام مرعشی‌نجفی، میرزاابوالفضل گلپایگانی، میرزاهاشم آملی، میرزامهدی آشتیانی و سیدمحمد مشکوه به تکمیل تحصیلات خود پرداخت و در دانشگاه به همراه ایرج افشار آثار فراوانی از خود بر جای گذاشتند.

از دکتر دانش‌پژوه 50 اثر در حوزه تالیف و تصحیح و 300 مقاله به یادگار مانده است. او بیست و هفتم آذر 1375 در تهران درگذشت و کتابخانه شخصی خود را به مجموعه کتابخانه زنده‌یاد مینوی اهدا کرد.

شب محمدتقی دانش‌پژوه با همکاری موسسه فرهنگی هنری ملت، دایره‌العمارف بزرگ اسلامی، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار، گنجینه پژوهشی ایرج افشار و میراث مکتوب برگزار می‌شود.

این مراسم امروز ساعت 17 در کانون زبان فارسی به نشانی خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره 12، برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها