رقابت‌های بزرگ در تلویزیون/ آخرین اخبار از مسابقات تلویزیونی در حال پخش

این روزها مسابقاتی چون «رقابت بزرگ»، «نارنج» و «پله پنجم» به مخاطبان ارائه می‌شود.
کد خبر: ۶۲۳۴۸۷
رقابت‌های بزرگ در تلویزیون/ آخرین اخبار از مسابقات تلویزیونی در حال پخش

مسابقه‌سازی همیشه در تلویزیون مورد توجه بوده؛ این روزها مسابقاتی چون «رقابت بزرگ»، «نارنج» و «پله پنجم» به مخاطبان ارائه می‌شود و مسابقاتی نیز در شبکه‌های مختلف مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد که از میان آنها می توان به «ماز»، سری دوم «چهارباغ» و «بعد چهارم» اشاره کرد.

بار دیگر مسابقه چهارباغ

شبکه یک چندی پیش مسابقه‌ای به نام «چهارباغ» را با حضور بازیگران به مخاطبان خود ارائه کرد که مورد توجه قرار گرفت. سری دوم این مسابقه به شکلی متفاوت، آخرین مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد. سری دوم مسابقه «چهارباغ» یا ا«ستخدام ایرانی» با همکاری یک کمپانی استرالیایی به نام Mark Burnett Productions تولید می‌شود.

وحید مهدوی، کارگردان و تهیه‌کننده این مسابقه درباره ساختار آن گفت: در سری جدید این مسابقه که نام «استخدام ایرانی» را برایش در نظر گرفته‌ایم، بابک بختیاری، یکی از موفق‌ترین و ثروتمندترین تاجرهای ایرانی برای انتخاب مدیرکل مجموعه‌اش، مسابقه‌ای را برگزار می‌کند و دنبال یک مدیر خوب است.

به گفته مهدوی، هزار نفر برای شرکت در این مسابقه اعلام آمادگی کردند و از میان آنها 12 نفر انتخاب شده‌اند که همه آنها خانم هستند و برای نشستن بر صندلی مدیریت با هم رقابت می‌کنند. این تهیه‌کننده گفت: از میان هزار نفر، ۱۲ نفر انتخاب شدند. این افراد باید طی ده‌ هفته برای کسب صندلی مدیرعاملی با یکدیگر رقابت کنند. هر هفته یکی از شرکت‌کنندگان حذف می‌شود. فردی که به عنوان مدیر انتخاب شود، ماهانه ده ‌میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

در سری اول این مسابقه خانم‌های شرکت‌کننده حضور دارند و در سری دوم آقایان با هم رقابت می‌کند. مسابقه «استخدام ایرانی» در گروه ‌اجتماعی شبکه یک تولید می‌شود و به گفته مهدوی، تصویربرداری آن به مراحل نهایی رسیده است. این مسابقه به احتمال زیاد دی ماه از شبکه یک پخش می‌شود و قرار است زیرنویس انگلیسی هم داشته باشد.

«ماز» در شبکه 2

شبکه دو، مسابقه‌ای میدانی برای نوجوانان طراحی کرده که در واقع بهانه‌ای‌ است برای آموزش مباحث مرتبط با دوره نوجوانی و محیط‌زیست. این مسابقه که«ماز» نام دارد، در دو بخش 13 قسمتی تولید می‌شود، در یک بخش دختران در مسابقه شرکت می‌کنند و در بخش دیگر پسران نوجوان با هم رقابت می‌کنند.

به گفته مدیر گروه نوجوان شبکه دو، در این برنامه شرکت‌کنندگان وارد فضایی می‌شوند که به صورت ماز طراحی شده و براساس راهنمایی‌هایی که در هر بخش از این ماز وجود دارد، به رمز خروج از آن دست پیدا می‌کنند.

فرهاد بختیاری درباره تولید این مسابقه گفت: بخش مربوط به دختران تصویربرداری شده و روزهای پایانی این هفته تصویربرداری بخش مربوط به پسران انجام می‌شود. در هر برنامه، دو شرکت‌کننده با هم رقابت می‌کنند؛ شرکت‌کنندگان دختر وارد مازی می‌شوند که در یک باغ طراحی شده و درباره محیط‌زیست، آلودگی هوا و آلودگی صوتی، حیوانات اصیل اقیلم ایران از جمله یوز و گورخر ایرانی، کاراکل و گیاهانی چون سوسن، چلچراغ و شقایق اطلاعاتی به دست می‌آورند و پسران هم از دوره نوجوانی با ویژگی‌های این دوره و ضرورت‌های آن آشنا می‌شوند.

براساس توضیحات بختیاری، اطلاعات شرکت‌کنندگان در این برنامه به آنها کمک می‌کند از ماز خارج شوند و جایزه مسابقه را به دست آورند.

وی درباره اهداف این برنامه گفت: هم آموزش و هم تشویق نوجوانان بخصوص دختران به تحرک از اهداف این برنامه است. مسابقه «ماز» به تهیه‌کنندگی پژمان اکبری تولید می‌شود و از ابتدای ربیع‌الاول هفته‌ای دو روز به مخاطبان شبکه دو ارائه می‌شود.

آقای گزارشگر در شبکه 3

در میان مسابقه‌هایی که تلویزیون برای مخاطبان خود تدارک دیده است، شبکه سه بیشتر به سرگرمی توجه داشته و مسابقه‌ای به نام «آقای گزارشگر» را برای ارائه به مخاطبان خود تدارک می‌بیند که در آن علاقه‌مندان به گزارشگری فوتبال با هم رقابت می‌کنند.

مهدی محمدی، تهیه‌کننده مسابقه «آقای گزارشگر» درباره این مسابقه گفت: اکنون در حال نصب دکور برنامه هستیم و بعد از ماه صفر، تصویربرداری را آغاز می‌کنیم. با انتشار فراخوان برنامه بیش از 20 هزار نفر اعلام آمادگی و از این تعداد 7000 نفر در امتحان اولیه شرکت کردند.

به گفته محمدی، در روند انتخاب شرکت‌کنندگان مسابقه «آقای گزارشگر»، بسیاری از گزارشگران ورزشی رادیو و تلویزیون از جمله جواد خیابانی، محمدرضا احمدی، پیمان یوسفی، مزدک میرزایی، محمد سیانکی، علیرضا علی‌فر و محمدرضا بالاپور همکاری داشته‌اند.

محمدی درباره انتخاب شرکت‌کنندگان توضیح داد: علاوه بر گزارشگران فوتبال، کارشناسانی چون هادی طباطبایی، مجید صالح، امیرحسین پیروانی، هوشنگ نصیرزاده، اصغر مازیار و محمد مومنی به ما کمک کردند.

براساس توضیحات این تهیه‌کننده، از میان 7000 نفری که در مرحله انتخاب شرکت کردند، 147 نفر برای مسابقه در نظر گرفته شدند که در 12 برنامه رقابت می‌کنند و فینالیست‌ها در یک برنامه حضور خواهند داشت که از میان آنها یک نفر با نظر مخاطبان انتخاب خواهد شد.

وی درباره سرنوشت برنده این مسابقه گفت: مطمئن باشید برنده نهایی حتما مورد توجه تهیه‌کنندگان برنامه‌های ورزشی قرار خواهد گرفت و با توجه به تعدد و تنوع این دست از برنامه‌ها بزودی کارش را در تلویزیون آغاز خواهد کرد.

محمدی تاکید کرد: این مسابقه مورد توجه مخاطبان قرار خواهد گرفت؛ چرا که در میان شرکت‌کنندگان ما افراد توانمند زیادی می‌توان دید که احتمالا تا به حال نتوانسته‌اند به تلویزیون یا رادیو راه پیدا کنند.

مسابقه «آقای گزارشگر» در گروه ورزش شبکه سه تولید می‌شود و تعدادی از بازیگران مطرح کشورمان نیز در این مسابقه شرکت کرده‌اند. شبکه سه هم‌اکنون مسابقه ‌«رقابت بزرگ»، «نارنج »و «کلید»را به مخاطبان خود ارائه می‌کند که پخش «کلید »موقتا به دلیل همزمانی با ایام ماه محرم متوقف شده است.

بُعد چهارم در شبکه 4

شبکه چهار که آخرین قسمت از مسابقه سینمایی «1، 2، 3، 4» را این هفته به مخاطبان خود ارائه می‌کند، در تدارک یک مسابقه تلفنی است که هم میزان اطلاعات مخاطبان را می‌سنجد و هم میزان توانایی‌های آنها را. این مسابقه «بُعد چهارم» نام دارد و یک بازی سه‌بعدی برای آن طراحی شده است.

مجید قره‌گوزلو، تهیه‌کننده و کارگردان این مسابقه توضیح می‌دهد: پرسش‌های برنامه، تیتراژ، وله‌ها و طراحی دکور این مسابقه انجام شده است. بزودی اجرای دکور آغاز می‌شود و تا دو هفته دیگر به اتمام می‌رسد. با آماده شدن دکور برای اجرای مسابقه آماده هستیم. به گفته این تهیه‌کننده، هر روز دو سه شرکت‌کننده می‌توانند در مسابقه «بعد چهارم» که به صورت زنده به نمایش در می‌آید، شرکت کنند و به پرسش‌هایی در زمینه روان‌شناسی، ایران‌شناسی، زیست‌شناسی، نجوم، سینما و ... پاسخ بدهند. بخشی از این مسابقه به اجرای یک بازی رایانه‌ای اختصاص دارد که به صورت سه بعدی برای این برنامه طراحی شده است.

مسابقه «بعد چهارم» در گروه دانش شبکه چهار تولید می‌شود و بزودی هر روز بجز جمعه‌ها میزبان مخاطبان این شبکه خواهد بود.

سرزمین دانایی در تهران

در حالی سری دوم مسابقه سرزمین دانایی در شبکه تهران تولید می‌شود که سری اول آن با وجود تفاوت‌هایی که با همه مسابقات سال‌های اخیر تلویزیون داشت، نتوانست چندان مورد توجه مخاطب قرار بگیرد.

سعید ابوطالب درباره سری دوم این مسابقه گفت: پس از اعلام فراخوان، 20 هزار نفر برای حضور در این برنامه مشارکت کردند و بعد از آزمون تئوری که به صورت اینترنتی برگزار شد 5000 نفر پذیرفته شدند و بعد از آزمون عملی و انجام آزمایش‌های روان‌شناسی، ورزشی و معاینات پزشکی، درنهایت هفت گروه برای شرکت در مسابقه در نظر گرفته شدند.

به گفته ابوطالب، دو گروه متشکل از خانم‌ها، سه گروه آقایان و دو گروه خانواده‌ها در این برنامه حضور دارند، تعدادی از آنها پزشک هستند، برخی دیگر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه شریف و گروهی از نخبگان شهرستانی نیز در این رقابت شرکت خواهند داشت.این تهیه‌کننده درباره ایجاد جذابیت در این برنامه گفت: این سری از مسابقه هم جذاب‌تر است و هم بخش‌‌های مدرن‌تری مانند ساخت ماشین و آنتن‌های گیرنده و فرستنده دارد. همچنین این بار مسابقه در محیط شهری و در غرب تهران برگزار می‌شود.یک هفته دیگر تصویربرداری این مجموعه شروع می‌شود و برای هر گروه پنج روز متوالی ادامه خواهد داشت. ابوطالب درباره شیوه رقابت در این مسابقه گفت: مسابقات حذفی است و هر هفته یکی از گروه‌ها با برنامه خداحافظی می‌کند.

این تهیه‌کننده امیدوار است مشکلات جوی تصویربرداری این مجموعه را به تعویق نیندازد و بتواند آن را تا پایان بهمن ماه برای پخش آماده کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
۰
۰
با سلام من آقای سید محمد غفاری از اهواز هستم خواستم بگم برای شركت در مسابقه نارنج چند بار پیامك زدم حتی از طریق سایت ثبت نام كردم ولی نه جوابش برام اومد ونه باهام تماس میگیرند خواهشمند است از این طریق یا پیگیری كنید یا به مجری مسابقه نارنج اطلاع بدهید باتشكر

نیازمندی ها