با اجرای نمایش‌های دایی وانیا، بیوه‌های غمگین و خواهرانه سالن‌های نمایش جان تازه‌ای می‌گیرند

رونق پاییزی تئاتر با چهره‌های سرشناس

تماشاخانه‌ها و سالن‌های نمایشی پایتخت از این هفته با حضور چهره‌های سرشناس عرصه بازیگری تغییر چهره می‌دهند و با چند نمایش جدید اجرای خود را آغاز خواهند کرد.
کد خبر: ۶۲۰۹۰۴

به گزارش جام‌جم، در حالی که فصل پاییز اندک‌اندک ماه پایانی خود را می‌گذراند و به روزهای سرد زمستان نزدیک می‌شویم، تماشاگران تئاتر منتظرند تا پای نمایشهای گرم و پرحس و حالی بنشینند. مهم‌ترین عامل گرمابخش در این میان حضور چهره‌های پیر و جوان شناخته شده عرصه تئاتر است که می‌توانند نقش بسزایی در جذب تماشاگران داشته باشند.

اکبر زنجانپور، نویسنده، بازیگر و کارگردان پیشکسوت از سه‌شنبه این هفته نمایش «دایی وانیا» یکی از نمایشنامه‌های معروف آنتوان چخوف را در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر تهران روی صحنه خواهد برد.

اکبر زنجانپور، شمسی فضل‌اللهی، مسعود دلخواه، محسن حسینی، هوشنگ قوانلو، ماه‌گل مهر، نجمه کاظم‌زاده و جمشید حسینی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

این نمایش از سه‌شنبه هر روز ساعت 19 به مدت 90 دقیقه در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه خواهد رفت. پیش از این در این سالن نمایش «عرق خورشید، اشک ماه» به کارگردانی آتیلا پسیانی و بازی رضا کیانیان، علیرضا خمسه و خسرو پسیانی اجرا می‌شد.همچنین نمایش «دایی وانیا» یک روز قبل از اجرای عمومی و در روز دوشنبه هفته جاری ویژه اهالی رسانه روی صحنه می‌رود و در طول شب‌های اجرا پذیرای هیچ عکاسی نخواهد بود.

مادر و دختر به چهارسو می‌آیند

کمی پس از اکبر زنجانپور، گلاب آدینه، دیگر چهره شناخته شده عرصه بازیگری نیز با نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» به تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر خواهد آمد. این نمایش نوشته محمدامیر یاراحمدی است که کارگردانی آن را شهاب‌الدین حسین‌پور بر عهده دارد و در جشنواره سال گذشته تئاترفجر با استقبال مخاطبان مواجه شد.

گلاب آدینه، نورا هاشمی، شیرین بینا، حمید رحیمی، محمد صدیقی مهر و حمیده مستعان بازیگران «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» هستند.

تالار چهارسو هم میزبان یکی دیگر از چهره‌های شناخته‌شده تئاتر یعنی منیژه محامدی است که نمایش «تیغ و استخوان» را با بازی محمد اسکندری، مهوش افشارپناه، جواد نمکی، محمد نادری، دانیال خجسته و دنیا نصر روی صحنه دارد. این نمایش که نوشته دیوید ریب است، ساعت 19 و 30 دقیقه هر روز به مدت 70 دقیقه روی صحنه می‌رود.«عروسک‌های سکوت» نوشته فرزانه سهیلی و کارگردانی سمانه زندی‌نژاد هم از نمایشهای فعلی روی صحنه است که نام بازیگران شناخته‌شده‌ای در آن به چشم می‌خورد. داریوش موفق، افسانه ماهیان، فریبا کامران، سودابه بیان و فرزانه سهیلی در این نمایش بازی می‌کنند. «عروسک‌های سکوت» هر روز ساعت 19 و به مدت 60 دقیقه در تالار سایه مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه‌مندان هنرهای نمایشی است.

نمایش «بانوی گمشده» نوشته هلن خانزاده امیری و کارگردانی فرهاد شریفی (بازیگر سریال وضعیت سفید) و بازی مهشاد مخبری (بازیگر سریال اشک‌ها و لبخندها) هم به مدت زمان 45 دقیقه هر روز ساعت 18 در کارگاه نمایش اجرا می‌شود.

«پروانگی» نوشته سیاوش پاکراه و کارگردانی عامر مسافر آستانه نیز ساعت 19 و 15 دقیقه هر روز و به مدت 70 دقیقه و با بازی ملودی آرام‌نیا، امیر امیری، نسترن پیکانو، مینا حسین‌آبادی، کیوان خانبگی، محسن رستگار، امید عباسی و مینا کریم جبلی‌ در تالار قشقایی اجرا می‌شود.

بهناز جعفری در تالار وحدت

تالار وحدت تهران نیز این روزها میزبان نمایشی با بازی بازیگرانی چون بهناز جعفری و فقیهه سلطانی شده است. نمایش «خواهرانه به وقت خیزران» نوشته محمدرضا کوهستانی و به کارگردانی حسین پارسایی روایت کابوس کودکی است که به دنبال ملاقات با پیری سپیدموی در برهوتی سوزان از رازی کهنه آگاه می‌شود و برای یاری سه زن پا در وادی سفری بی‌بازگشت می‌گذارد.

بهناز جعفری، فقیهه سلطانی، تبسم هاشمی و نادر رجب‌پور بازیگران این نمایش هستند که در دو نوبت 17 و 19 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. پارسایی پیش از این نمایشهایی چون «بانوی آب و آینه» و «سردار مهر و ماه» را در رثای شخصیت‌های مذهبی تاریخ صدر اسلام روی صحنه برده بود.

مجید صالحی در تماشاخانه ایرانشهر

نمایش «در شوره‌زار» به کارگردانی و نویسندگی حسین کیانی نیز از این هفته در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌شود و مجید صالحی که چندی پیش با نمایش «شایعات» روی صحنه حاضر بود این بار و پس از عمل جراحی قلب بلافاصله با بازی در نمایشی دیگر به تئاتر برمی‌گردد.

نمایش «در شوره‌زار» که کاری از گروه تئاتر «چریکه» است، داستان گروهی از افراد را روایت می‌کند که در منطقه‌ای بدون امکانات زیستی رها شده‌اند. این نمایش در کنار روایت قصه‌ای دراماتیک به یک واقعه اجتماعی و یک ضایعه زیست محیطی نیز اشاره دارد.

مجید صالحی، رویا میرعلمی، علی سلیمانی، سینا رازانی، فهیمه امن‌زاده، احمد ساعتچیان، وحید رهبانی و فریده سپاه‌منصور در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «مشروطه بانو» آخرین اثری بود که دو سال پیش به کارگردانی حسین کیانی روی صحنه رفت. این کارگردان تاکنون آثاری چون «بیداری خانه نسوان»، «اهل قبور» و «همه فرزندان خانم آغا» را روی صحنه برده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها