مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی خبر داد:

ثبت نام ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از ثبت نام ایران برای شرکت در شصت و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت:‌ تاکنون پاسخی به ثبت نام ایران برای شرکت در نمایشگاه کتاب قاهره ارائه نشده است.
کد خبر: ۶۲۰۲۲۹
ثبت نام ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

محمد عظیمی، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از عدم پاسخ مسئولان نمایشگاه کتاب قاهره به درخواست ایران برای حضور در این نمایشگاه خبر داد و گفت:‌ متأسفانه امسال نیز مانند سال گذشته علی‌رغم ثبت نام ایران در این نمایشگاه پاسخی به این درخواست ارائه نشد،‌ بنابراین ایران در نمایشگاه کتاب قاهره حضور نخواهد داشت.

وی افزود:‌ به دلیل ناآرامی‌های اخیر مصر و مشکلاتی که در این کشور وجود دارد،‌ حتی برخی اخبار حکایت از احتمال لغو این نمایشگاه دارند،‌ بنابراین این امکان وجود دارد که چهل و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره برگزار نشود.

عظیمی همچنین از ثبت نام در شصت و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت:‌ روز چهارشنبه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نمایشگاه کتاب تهران در سایت نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای شرکت در شصت و ششمین دوره این رویداد ثبت نام کرد. در این دوره نیز به مانند دوره پیشین ایران درخواست خود را مبنی بر اجازه غرفه 240 متری ارائه کرده است.

وی افزود:‌ همچنین ما در این دوره در نظر داریم در کنار استفاده از همکاری تشکل‌های نشر،‌ زمینه حضور بیشتر خود ناشران به صورت مستقل را نیز فراهم کنیم،‌  تا بتوان فروش رایت و معرفی نشر ایران به جهان را بهتر و کامل‌تر پیگیری کرد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی هم‌چنین از ثبت نام در نمایشگاه کتاب پاریس و نمایشگاه کتاب بولونیا که دوم تا پنجم و پنجم تا هشتم فروردین 93 برگزار می‌شوند،‌ خبر داد و افزود: حضور ایران در نمایشگاه کتاب هند نیز قطعی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران در نمایشگاه کتاب لندن نیز شرکت خواهد داشت،‌ یا خیر؟ اظهار کرد: بعید است در نمایشگاه کتاب لندن شرکت داشته باشیم،‌ چراکه زمان برگزاری این رویداد فرهنگی نزدیک به ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران است و ما مشغول زمینه‌سازی برای برگزاری این نمایشگاه هستیم.

عظیمی درباره حضور تشکل‌های نشر در نمایشگاه کتاب پاریس،‌ بولونیا و هند، گفت: از آنجا که متراژی که ایران درخواست کرده است،‌ کوچک و 18 متر مربع است،‌ موسسه به تنهایی در این نمایشگاه‌ها شرکت خواهد کرد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها