نبض سیاست

واکنش‌ها به گزارش 100روزه روحانی

پس از آن‌که حسن روحانی سه‌شنبه شب در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گزارشی از عملکرد صدروزه دولت خود ارائه و از دولت قبل هم به دلیل میراثی که بر جا گذاشته انتقاد کرد، صادق زیباکلام، استاد دانشگاه به مهر گفت: «چرا رئیس جمهور در گزارش خود، گذشته‌ها را بازگو کرد در حالی که بهتر بود از حال و آینده کشور صحبت کند.»
کد خبر: ۶۲۰۱۸۴
واکنش‌ها به گزارش 100روزه روحانی

علیرضا زاکانی نماینده تهران هم این گزارش را واقع‌بینانه ندانست و گفت: این سنت بدی است که هر کسی مسئول می‌شود توانمندی‌های دولت قبلی را نادیده بگیرد.

با این همه قدرت‌الله علیخانی، مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته: «روحانی در بیان تخلفات دولت احمدی‌نژاد مراعات کرد... اگر رئیس‌جمهور بخواهد حقایق را بگوید خیلی بیش از اینهاست.»

محمد عباسی، وزیر سابق ورزش نیز طی نامه‌ای از سخنان روحانی درخصوص حوزه ورزش انتقاد کرد.

حمایت مردم آمریکا از توافق ژنو

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که حدود نیمی از مردم این کشور از توافق هسته‌ای به دست آمده میان کشورهای 1+5 و ایران حمایت کرده و مخالف به کارگیری گزینه نظامی علیه ایران هستند.

به گزارش مهر، نتایج این نظرسنجی که توسط رویترز و موسسه آی.پی.‌اس.‌او.‌اس انجام شده نشان می‌دهد که 44 درصد مردم آمریکا از توافق به دست آمده در ژنو حمایت می‌کنند. بر اساس نتایج این نظرسنجی فقط 22 درصد مردم آمریکا با این توافق مخالف هستند. 

نامه جمعی از خانواده‌های ایرانی زندانی در آمریکا به اوباما

جمعی از خانواده‌های ایرانیان زندانی در آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما با اشاره به فرارسیدن روز شکرگزاری، آزادی اعضای خانواده‌شان را خواستار شدند.

به گزارش ایلنا، در این نامه آمده است: بدون تردید در دنیای پیشرفته کنونی که رفتار دولت‌ها براساس میزان احترام به انسان‌ها شناخته و ارزیابی می‌شود، سلب آزادی اتباع دیگر کشور‌ها به استناد قانون ملی یک کشور امری نیست که قابل توجیه باشد.

در این نامه تصریح شده است: برخی از این عزیزان حتی یک ‌بار هم تاکنون به ایالات متحده سفر نکرده و هیچ‌گونه اقدامی علیه منافع کشور شما انجام نداده و چنین قصدی نیز در این زمینه نداشته‌اند.

ظریف به عربستان می‌رود

در حالی که پس از توافق ژنو، از ریاض به عنوان یکی از ناراضیان این توافق نام برده می‌شد، دیروز محمدجواد ظریف با بیان این‌که به عربستان سفر خواهم کرد، گفت: «باید زمان دقیق آن معلوم شود و حتما منتظر گفت‌وگو با برادران خود در عربستان هم هستیم.»

به گزارش ایسنا، خبر سفر ظریف به عربستان در حالی است که وزیر امور خارجه هفته آینده در راس هیاتی در چارچوب دیداری رسمی به کویت و عمان سفر می‌کند.

تذکر به وزیر، به علت ماجرای دفن 2 خواننده

پس از دفن دو خواننده غیرمجاز در قطعه هنرمندان، واکنش‌ها به این ماجرا هنوز ادامه دارد و در تازه‌ترین آنها، دیروز نماینده مردم تهران در مجلس در تذکر کتبی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به دفن دو خواننده غیرمجاز ساکن در آمریکا با هزینه یکصد میلیون تومانی وزارت ارشاد انتقاد کرد.

علاوه بر این، بیژن نوباوه، نماینده مردم تهران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد رعایت نکردن عدالت در مورد پرداخت یارانه مطبوعات که موجب تعطیلی برخی نشریات شده است، تذکر کتبی داد.

استعفا از بهارستان به خاطر مسکو

مهدی سنایی، نماینده نهاوند قرار است به عنوان سفیر ایران در روسیه راهی مسکو شود. در همین خصوص آن‌گونه که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، استعفای نماینده نهاوند از نمایندگی مجلس برای تصدی سفارت ایران در روسیه، دیروز در صحن علنی پارلمان اعلام وصول شد.

استعفای نماینده‌ها باید به رای دیگر نمایندگان گذاشته شده و از سوی آنها تصویب شود.

مزاح لاریجانی با حدادعادل، حسینیان و ظریف در روز هسته‌ای مجلس

جلسه دیروز مجلس که با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد با حاشیه‌های جالبی همراه بود.به گزارش ایرنا، در حالی که قرار بود تعدادی از نمایندگان، هر کدام به مدت چهار دقیقه صحبت کنند، سخنان روح‌الله حسینیان به بیش از چهار دقیقه رسید و او در پایان وقت خود درخواست کرد که به او دو دقیقه وقت اضافه بدهند، اما لاریجانی خطاب به وی گفت: خود آقای ظریف هم وقت اضافه ندارد.

لاریجانی پس از پایان سخنان حسینیان نیز اظهار کرد: شما دو دقیقه از وقت وزیر امور خارجه و یک دقیقه از وقت آقای عراقچی استفاده کردید.

همچنین در پایان سخنان چهار دقیقه‌ای حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، لاریجانی به مزاح گفت: شما نیز دو دقیقه از وقت خانم اشتون استفاده کردید؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهنام
Netherlands
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
۰
۰
یك خبرنگار كافی بود .

نیازمندی ها